صدور مجوز راهپیمایی عاشورا برای شیعیان بمبئی
کد خبر: 3991651
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

صدور مجوز راهپیمایی عاشورا برای شیعیان بمبئی

دادگاه عالی بمبئی به شیعیان این شهر اجازه داد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم ویژه روز عاشورا را برگزار کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از ایندیا تودی، دادگاه عالی بمبئی به شیعیان اجازه داد تا مراسم محرم را با رعایت پروتکل‌های کووید 19 برگزار کنند.

این دادگاه در رسیدگی به دادخواست ارائه شده توسط سازمان غیردولتی اداره تحفظ حسینیات، All India Idara Tehfaz-e-Hussainiyat، از سازمان‌دهندگان مراسم عاشورا خواست تا به پروتکل‌های کووید19 پایبند باشند.

پورنیما کانتاریا، نماینده دولت هند، در مخالفت با این حکم با اشاره به بخشنامه‌ای مدعی شد که آخرین بخشنامه اجازه راهپیمایی را نمی‌دهد.

او استدلال کرد که اگر مردم به تعداد زیاد به خیابان بیایند این امر برای ایستگاه‌های پلیس حوزه‌های مختلف در داخل شهر مشکل ایجاد می‌کند. وی افزود کنترل جمعیت و راهپیمایی به سختی امکان‌پذیر است.

با این حال، راجندرا شیرودکار، وکیل شیعیان در این دادگاه استدلال کرد که بیرون آوردن تعزیه که نمادی از مقبره امام حسین(ع) است و برپایی غرفه‌های غذا و آب، بخشی ذاتی از مذهب شیعه است که بدون آن مناسک محرم ناقص خواهد بود.

راجندرا شیرودکار در دادگاه گفت: این دادخواست برای حدود هزار نفر درخواست شده است که اجازه داده شود اما وی تعداد نهایی افراد مجاز به شرکت در این مراسم را به دادگاه واگذار کرد.

وی گفت که اسامی و مشخصات شرکت‌کنندگان از قبل در اختیار پلیس قرار خواهد گرفت.

راجندرا شیرودکار همچنین به حکم قبلی دادگاه عالی در سال گذشته  اشاره کرد که اجازه می‌داد مراسم محدود محرم در شرایط همه‌گیری کووید 19 برگزار شود. وی افزود که وضعیت همه‌گیری در حال حاضر متفاوت از سال قبل است.

هیئت منصفه به این واقعیت اشاره کرد که در حال حاضر با باز شدن بازارها آرامش قابل توجهی در ایالت وجود دارد. او گفت که هتل‌ها، مراکز خرید و اماکن عمومی توسط دولت بازگشایی شده است که فقط افرادی که هر دو دوز واکسن کووید -19 به آنها تزریق شده می‌توانند به کار خود بازگردند.

در نهایت دادگاه تصمیم گرفت که جدا از محدودیت‌های کووید، هفت کامیون با فقط 15 نفر در هر کامیون مجاز به شرکت در راهپیمایی عاشورا خواهند بود که به مدت 3 ساعت در 20 آگوست (جمعه 29 امرداد) برگزار می‌شود و تنها حضور افراد واکسینه شده کامل در چنین کامیون‌هایی مجاز خواهند بود. همچنین از بین 105 نفر حاضر در مراسم، تنها 25 نفر اجازه ورود به داخل قبرستان را دارند.

دادگاه همچنین به سازمان غیردولتی پیشنهاد کرد که اطمینان حاصل کند که هر کامیون دارای یک شخص مسئول است که می‌تواند جمعیت را در طول راهپیمایی کنترل کند.

انتهای پیام
captcha