اعلام تدابیر امنیتی عراق برای روز عاشورا
کد خبر: 3991657
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

اعلام تدابیر امنیتی عراق برای روز عاشورا

مقامات دو استان کربلا و نجف از اجرای تدابیر خاص برای حفظ نظم و امنیت و تأمین رفاه زائران حرم حسینی در روز عاشورا خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از فرات نیوز، مدیریت بحران استان کربلای عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد در آستانه عاشورای حسینی این اداره دستورالعمل.هایی صادر و از زائران خواست آنها را در مراسم این روز رعایت کنند.

در بخشی از این دستورالعمل‌ها آمده است که زائران باید  از افراد ناشناس غذا یا نوشیدنی نگیرید؛ در مواقع اضطراری آرامش خود را حفظ و با نیروهای امنیتی همکاری کنند؛ تنها در مناطقی که توسط نیروهای امنیتی ایمن‌سازی شده حرکت کنند؛ شایعات مخرب را باور و ترویج نکنند؛ در صورت مشاهده افراد مشکوک به نیروهای امنیتی اطلاع دهند و در موارد اضطراری با شماره 115 تماس بگیرند.

مقامات عراقی، با بسیج کادرهای مختلف وزارت‌خانه‌ها، ادارات و تولیت‌های حرم‌های حضرت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)، تدابیر لازم امنیتی، خدماتی و بهداشتی را برای بزرگداشت مراسم روز عاشورای حسینی(ع) اندیشیده‌اند.

نصیف جاسم الخطابی، استاندار کربلای معلی از تعطیلی رسمی تمام ادارات غیرخدماتی با هدف اجرای طرح‌های امنیتی و خدماتی برنامه‌ریزی شده به دلیل افزایش شمار زائران حسینی(ع)، خبر داد.

 همچنین لؤی الیاسری، استاندار نجف اشرف نیز گفت که صاحبان موکب‌های حسینی بر اهمیت پایبندی به دستورالعمل‌های پیشگیرانه در طول مراسم تاکید کردند. شهر نجف در مراسم بزرگداشت شهادت امام حسین(ع)، شاهد اعزام 42 گروه و بیش از 50 آمبولانس برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی است.

شرکت عمومی حمل و نقل مسافران در عراق اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ اتوبوس با ظرفیت‌های مختلف را برای تأمین امنیت جابجایی زائران در محور کربلا-بغداد و بالعکس و همچنین محور کربلا-حله و بالعکس اختصاص داده است.

علی المیالی، معاون استاندار کربلا نیز امروز از هماهنگی عالی میان سرویس‌های امنیتی مأمور اجرای طرح امنیتی با بخش‌های خدمات‌رسانی، هیأت کاروان‌ها و موکب‌های حسینی(ع) و شهروندان برای اجرای موفق دو طرح امنیتی و خدماتی خبر داد و گفت که این طرح‌ها بر اساس آن چه که برنامه‌ریزی شده بود، در حال اجرا هستند.

وی تصریح کرد که سرویس‌های امنیتی با نظارت اتاق عملیات مشترک مامور تامین امنیت مراسم عاشورا، یک طرح امنیتی ویژه برای تامین امنیت و سلامت زائران و موکب‌های حسینی تدوین کرده‌اند. هماهنگی بالایی نیز میان سرویس‌های امنیتی مختلف برای تأمین امنیت زائران از زمان ورودشان به استان کربلا تا ورود به مرقدهای امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)، وجود دارد.

پیش‌تر، فرماندهی پلیس کربلای مقدس از نصب ۱۶۰۰ دوربین برای نظارت امنیتی طی مراسم عاشورا و اربعین حسینی خبر داده و گفته بود که استان کربلاء کاملا برای احیای مراسم شهادت امام حسین(ع) در ایام محرم آماده است.

تولیت آستان حسینی(ع)، دیروز (سه‌شنبه - ۱۷ آگوست)، اعلام کرد که انتظار می‌رود بیش از دو میلیون نفر در مراسم عاشورای حسینی (ع) در کربلای معلی شرکت کنند و یک میلیون زائر نیز در  آیین حماسی «رکظه طویرج» شرکت کنند.

از سوی دیگر، اداره اطلاعات نظامی عراق، دیروز از خنثی کردن دو عملیات تروریست علیه زائران امام حسین(ع)، در دو استان عراق خبر داد. سرتیپ فائز المعموری رئیس اداره اطلاعات نظامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دو عملیات تروریستی علیه زائران امام حسین(ع) که قرار بود در روز عاشورا صورت گیرد، خنثی شد.

انتهای پیام
captcha