نصرالله: هرگز پرچم امام حسین(ع) را بر زمین نخواهیم گذاشت
کد خبر: 3991679
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱

نصرالله: هرگز پرچم امام حسین(ع) را بر زمین نخواهیم گذاشت

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد با وجود تمام سختی‌ها و چالش‌های سیاسی و اقتصادی پیش رو، پرچم حسین(ع) هیچگاه از دست ما نخواهد افتاد.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما در مسیر نهضضت حسینی(ع) به راه خود ادامه خواهیم داد و در برابر تهدیدها و جنگ‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای، سخت شدن زندگی می‌ایستیم و هرگز پرچم امام حسین(ع) را بر زمین نخواهیم گذاشت. 

دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود در شب دهم محرم در حومه جنوبی بیروت تأکید کرد که پیام ما در این شب و شب عاشورای هر سال این است که در معرض شرایط سخت، چالش‌ها و تهدیدهای زیادی هستیم اما این مسیر به پایان نمی‌رسد مگر با نصرت الهی و شرط آن صبر، آگاهی و جهاد ما است.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله از همه کسانی که در برپایی مجالس عاشورا در همه مناطق شرکت کردند و امنیت آن را تأمین کردند و همچنین از همه کسانی که در تأسیس و تجهیز این مجالس مشارکت کردند از جمله قاریان، مبلغان و علما تشکر کرد.

سیدحسن نصرالله همچنین از صبر و شکیبایی همسایگان همه صحن‌ها و مجالس تشکر کرد و از خداوند خواست که به آنها پاداش دهد. نصرالله خواستار حفظ مناسک و سنت‌های خوب عاشورا شد که در آنها شکی نیست.

نصرالله با اشاره به اینکه در سال جاری بین حزب الله و جنبش امل توافق و تفاهم حاصل شد، گفت: در روز عاشورا هیچ راهپیمایی در لبنان برگزار نمی‌شود بنابراین ما ممنوعیت‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: سخنرانی من صبح پنجشنبه، 10 محرم ساعت 9 خواهد بود تا در همه مجالس یکسان باشد.

سیدنصرالله همچنین بر احیای این مجالس و زنده نگهداشتن یاد امام حسین (ع) نسل به نسل تا روز قیامت تأکید کرد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های مبارزه با عاشورا تمسخر آن و تلاش برای از بین بردن بعد عاطفی آن و محدود کردن آن به بعد فرهنگی است.

وی ادامه داد: باید همیشه در خدمت مردم باشیم و این مجالس را زنده نگهداریم. از امام حسین(ع)، عدم رخوت و بی‌تفاوت نبودن را می‌آموزیم در حالی که امروز کسانی هستند که به امور امت اسلامی اهمیت نمی‌دهند.

سیدنصرالله تأکید کرد: حادثه کربلا صحنه بی‌طرفی در مقابل باطل در برابر حمایت از حقیقت و مقابله با باطل است و این درس را مقاومت اسلامی آموخت. یکی از درس‌های کربلا شفافیت و صداقت رهبری در برابر مردم است.

انتهای پیام
captcha