ادیب مسیحی: اندیشه حسینی راهنمای تمام بشریت است + فیلم
کد خبر: 3991696
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
جهان در رکاب حسین(ع) / 10

ادیب مسیحی: اندیشه حسینی راهنمای تمام بشریت است + فیلم

میشل کعدی، ادیب مسیحی لبنان می‌گوید: بزرگ‌ترین آرمان برای ما در زندگی آن شهادتی است که به سبب آن امام حسین به خاک افتاد؛ این شهادت به خاطر اسلام بوده و این اندیشه حسینی راهنمای تمام بشریت است.

به گزارش ایکنا، همزمان با ایام سوگواری سالروز شهادت سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش مجموعه ۱۰ قسمتی از بیانات شخصیت‌های برجسته و اثرگذار جهان با عنوان «جهان در رکاب حسین(ع)» پیرامون شخصیت امام حسین(ع)، اهداف قیام آن حضرت و آثار نهضت حسینی در بیداری امت‌ها در قالب ویدئوهایی کوتاه ارائه می‌شود. 

میشل کعدی جزء آخرین نسل نویسندگان مسیحی لبنان است که توان علمی و شاهکار ادبی ارزشمند خود را به معرفی مکتب و سبک زندگی اهل بیت(ع) اختصاص داده است. این نویسنده مسیحی ۱۲ جلد کتاب در رابطه با سیره ائمه معصومین(ع) تألیف کرده است.

سخنان میشل کعدی درباره مکتب عاشورا و اندیشه جهانی امام حسین(ع) را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

عاشورا صرفاً یک کلمه نیست، عاشورا دین است، عاشورا شجاعت است، عاشورا محبت خدا است و ما مسیحیان آن را می‌شناسیم و به آن اقرار می‌کنیم و آن را قبول داریم و شما برخی از راهبان را دیده‌اید که این سخن را می‌گویند.

من عظمت مسیحیت را از سخنان امام حسین(ع) آموختم و هیچ عمل انسانی مرا به شناخت و پذیرش انسان‌ها هدایت نکرد جز آنچه در چارچوب اندیشه انسانی امام حسین آموختم.

 من از امام حسین صبر آموختم، از اندیشه حسینی صبر آموختم، من از امام حسین شجاعت آموختم، من به‌هیچ‌عنوان از کاری که می‌کنم نمی‌ترسم، آیا هیچ عملی دشوارتر از شهادت امام حسین هست؟ خیر دشوارتر نیست.

من از این امام راهنما، شاخصه‌های جرئت و شجاعت را آموختم. اندیشه حسینی صرفاً لقلقه زبان نیست بلکه قداست محض بوده و عملی انسانی و ایجابی برای تمام امور زندگی است و من هرچه گفتم عمل به اندیشه حسینی است.

بزرگ‌ترین شهادت و بزرگ‌ترین آرمان برای ما در زندگی آن شهادتی است که به سبب آن امام حسین به خاک افتاد و به شهادت رسید، این شهادت به خاطر اسلام بوده و این اندیشه حسینی راهنمای تمام بشریت است.

انتهای پیام
captcha