نقش فرهنگ عاشورایی در جنگ حق علیه باطل
کد خبر: 3991789
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

نقش فرهنگ عاشورایی در جنگ حق علیه باطل

رئیس تبلیغات اسلامی بندرخمیر گفت: فرهنگ عاشورایی نقش به سزایی در پیروزی رزمندگان در جنگ حق علیه باطل داشت و رزمندگان اسلام توانستند با درهم شکستن دژهای مستحکم دشمن، راه شهادت و عاشورا را برگزینند تا آسیبی به انقلاب شکوهمند اسلامی نرسد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی خلیفاوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرخمیر، اظهار کرد: واقعه عاشورای حسینی واقعه‌ای بزرگ بوده و کمتر موضوعی است که به اندازه حادثه عظیم کربلا در میان اولیای خدا و ائمه معصومین(ع) مورد توجه قرار گرفته باشد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است. حفظ سلامت مردم با توجه به شیوع ویروس کرونا، خط قرمز است و باید با همفکری و همدلی نهادهای نظارتی به سلامت مردم توجه و مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان با رعایت موازین بهداشتی به درستی اجرا شود.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرخمیر تصریح کرد: محرم و صفر یکی از عوامل مهم تداوم چهل ساله انقلاب اسلامی است. فرهنگ عاشورایی نقش به سزایی در پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی حق علیه باطل داشت و رزمندگان اسلام توانستند با درهم شکستن دژهای مستحکم دشمن، راه شهادت و عاشورا را برگزینند تا آسیبی به انقلاب شکوهمند اسلامی نرسد.

خلیفاوی کشور ایران اسلامی را ام‌القرای اسلام و حافظ فرهنگ و نهضت عاشورایی خواند و بیان کرد: محرم موجب بقای اسلام است و بوق‌های تبلیغات دشمن نخواهد توانست خروش جوانان ایران اسلامی را در برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی کم رنگ کند.

وی ضمن قدردانی از حضور پر رنگ مرکز بهداشت شهرستان، نیروی انتظامی، بسیج و فعالان دینی، فرهنگی و مسجدی، هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم در رعایت اصول و نکات بهداشتی برای برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی، عنوان کرد: همه دستگاه‌های مرتبط با برگزاری مراسمات عزاداری و هیئت‌های مذهبی تابع پروتکل‌های بهداشتی باشند و ضمن توجه به سلامت مردم، زمینه‌های لازم خدمتگزاری فراهم شود.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرخمیر در پایان یادآور شد: به منظور حفظ سلامتی مردم در روز عاشورای حسینی، تجمع عزاداران و دسته روی برگزار نشده و هیئت‌های مذهبی در همان محل‌های استقرار خود به عزاداری خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha