حفظ دین الهی؛ دلیل ارجمند شدن شهادت امام حسین(ع)
کد خبر: 3991797
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

حفظ دین الهی؛ دلیل ارجمند شدن شهادت امام حسین(ع)

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: پیامبر اسلام(ص) و دین ایشان گنجینه کاملی از همه ادیان بوده و نگهبان این گنجینه امام حسین (ع) است که با شهادتش برای حفظ دین الهی از همه شهدا برتر قرار داده می‌شود.

حفظ دین الهی؛ دلیل ارجمند شدن شهادت امام حسین(ع)به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، ظهر امروز، 28 مرداد ماه، در سخنرانی پیش از نماز ظهر عاشورای محرم 1400، اظهار کرد: عزاداری امام حسین(ع) ارزش بسیار و اشک برای سیدالشهدا ثواب فراوان دارد؛ چراکه انسان را به تفکر برای علل این واقعه عظیم وادار می‌کند. امروز همه آمدند تا بگویند که گدای درگاه حسین‌بن‌علی(ع) هستند. اینجا گدا طلبکار است؛ چراکه این صاحبخانه کرمش فرق می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی، افزود: 1400 پیامبر با دین، شریعت و کتاب خود بر جهانیان نازل شدند ولی پیامبر اسلام(ص) و دین ایشان گنجینه کاملی از همه ادیان بوده و نگهبان این گنجینه امام حسین (ع) است که با شهادت عزیز و گرامی و او از همه شهدا برتر قرار داده می‌شود؛ چراکه نجات بشریت از گمراهی از اهداف والای آن است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه عزاداران حسینی مودب به آداب هستند، ادامه داد: اصل اول عاشق و عزادار امام حسین (ع) بودن، داشتن ادب است و یکی از ارکان رعایت ادب، پیروی از حرف علما و بزرگترها است و در حال حاضر که رهبر انقلاب نایب امام زمان(عج) هستند، علاوه‌بر اینکه خودشان پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، دیگران را به رعایت تشویق کرده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا بر همه ما واجب است.

وی با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا به صورت محدود در محرم امسال، تصریح کرد: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و در دو محرم گذشته شعور حسینی خود را با رعایت پروتکل‌ها نشان دادند و این در حالی است که  کنار گذاشتن شور یوم‌‌العباس برای زنجانی‌ها کار سختی است ولی آنان شرط ادب را بجا آوردند.

خاتمی یادآور شد: کسی که از امام جامعه جلوتر بزند از دین خارج شده و کسی که از امام دور بماند، راه را گم می‌کند. کسی که دنباله‌رو و عمل‌کننده به سخنان امام زمان خود باشد، نجات یافته است و هیچ‌کس به اسلام دلسوزتر از امامان معصوم نیست.

انتهای پیام
captcha