برپایی کرسی تلاوت و احیای شب عاشورا در مسجد جامع المهدی(عج) + عکس و فیلم
کد خبر: 3991839
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴

برپایی کرسی تلاوت و احیای شب عاشورا در مسجد جامع المهدی(عج) + عکس و فیلم

مراسم احیای شب عاشورا بامداد امروز با تلاوت قاریان ممتاز و بین‌المللی در مسجد جامع المهدی(عج) برپا شد.

به گزارش ایکنا، مراسم احیای شب عاشورا طبق سنوات گذشته با مدیریت حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای، ۲۸ مردادماه از ساعت 1 تا 5 بامداد در مسجد جامع المهدی(عج) شهرری برگزار شد و بیش از دو ساعت از این مراسم به صورت زنده از رادیو قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد.

این جلسه در قالب اجرای کرسی تلاوت از سال ۸۸ تاکنون هر ساله در شب‌ عاشورا برقرار می‌شود، اما طی سال گذشته و امسال به دلیل شرایط کرونایی کشور با ظرفیت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا شد.

این برنامه با اجرای هادی صلحجو، مجری صدا و سیما و به ترتیب اجرای تلاوت توسط هدایت‌الله عصمتی، وحید براتی، احمد ابوالقاسمی، حسین فردی، سعید پرویزی، حبیب صداقت، محسن قاسمی، وحید خزایی، مهدی غلام‌نژاد، مجتبی محمدبیگی، میلاد ایزدپناهی، محسن امامی و سعید عبدی، سخنرانی حجت‌الاسلام فلاح، ابتهال جعفر فردی و ترتیل‌خوانی حجت‌الاسلام موسوی‌درچه‌ای همراه بود.

یادآور می‌شود، از اعمال مستحبی سفارش شده در شب عاشورا، بیدار ماندن و تلاوت قرآن است، چرا که در این شب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از دشمن مهلت خواستند تا همراه با یارانش به تلاوت قرآن و مناجات با خدا بپردازند و در تاریخ ثبت است که در شب عاشورا از خیمه‌گاه حسینی، زمزمه تلاوت قرآن تا صبح به شنیده می‌شد و قطع نمی‌شد. بنابر این بدون شک یکی از این شب‌های پرفضیلت برای برپایی هرچه باشکوه کرسی‌های پرشور تلاوت مجلسی، همین شب‌ عاشوراست که در این شب به نوعی با شهدای والامقام کربلا هم‌نوا خواهیم شد.

 
ترتیل‌خوانی حجت‌الاسلام موسوی‌درچه‌ای
 
سخنان احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی در جمع عزاداران حسینی
 
 
ابتهال جعفر فردی، قاری بین‌المللی
دیگر تلاوت‌های اجرا شده در این مراسم طی هفته جاری بارگذاری و منتشر می‌شود.
انتهای پیام
captcha