همایش رهروان حضرت زینب (س) در آستان امامزادگان محمد و سکینه (ع) کرج + عکس
کد خبر: 3992006
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

همایش رهروان حضرت زینب (س) در آستان امامزادگان محمد و سکینه (ع) کرج + عکس

بانوان کرجی در همایش رهروان حضرت زینب (س) که در گلزار شهدای آستان مقدس امامزادگان محمد (ع) و سکینه خاتون (س) برگزار شد، عزاداری و سوگواری کردند و ندای لبیک یا زینب کبری(س) را سردادند.

همایش رهروان حضرت زینب (س) در آستان امامزادگان محمد و سکینه (ع) کرج + عکسبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، مسئول سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور، عصر آدینه ۲۹ مردادماه در همایش رهروان حضرت زینب (س) که از سوی اداره اوقاف و امور خیریه کرج و هیئت مذهبی رزمندگان غرب کرج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در گلزار شهدای آستان مقدس امامزادگان محمد (ع) و سکینه خاتون (س) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بعثت انبياء و رهبران الهی و تشريع اديان به منظور تحقق قسط و عدل با مفهوم وسيع کلمه در نظام حيات انسان بوده است. بحث عدل از مباحث گسترده و پردامنه در فرهنگ اسلام است و چرا چنين نباشد که هر چه هست وام دار عدل هستی بخش است و عالم هستی کهکشان‌ها و زمين بر پايه عدل قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور در ادامه با ابراز اینکه در قرآن از توحيد گرفته تا معاد و نبوت و امامت از آرمان‌های فردی گرفته تا هدف‌های اجتماعی همه بر محور عدل استوار شده است، افزود: مسئله عدالت از ديرباز جزو مهمترين مباحث بشر و اديان الهی و انديشمندان سياسی بوده است و حاکميت عدالت را می‌توان به عنوان بزرگترين هدف از تشکيل حکومت اسلامی تلقی کرد.

حجت‌الاسلام تویسرکانی خاطرنشان کرد: با توجه به قداست عدالت و بعثت پيامبران الهی به خاطر آن بديهی است شخصيتی مانند حضرت امیرالمؤمنین(ع) که شارح و مفسر قرآن کريم و تبيين کننده اصول و فروع اسلام است نمی‌تواند درباره اين مسئله سکوت کرده و يا در درجه کمتری از اهميت آن را قرار دهد. شخصيتی که نامش قرين عدالت بوده و نه تنها امام معصوم شيعيان است بلکه در تاريخ بشريت به عنوان يک متفکر انديشمند و سياست‌مداری خدامحور مطرح بوده است.

وی در این همایش بانوان به توصیف شخصیت حضرت زینب کبری(س) دختر حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) پرداخت و گفت: هيچ مورخ انديشه‌ورز و اسلام‌شناس خردمندی پای بر صفحه هستی نگذارده که در آن موقعيت حساس، بهتر از انديشه، گفتار و رفتار بانوی بزرگ کربلا زينب کبری (س) به گمان او خطور کرده باشد. زينبی که نماد بارز عفت فاطمی است، پرده‌نشين خانه وحی است. پرورده غيرت‌هاست. همان خاتونی که زنان کوفه صف اندر صف منتظر لقايش می‌نشستند تا در درس تفسيرش شرکت کنند. اين بانو همان کسی است که تاريخ در محضرش از پا درآمد و خود را به دست با کفايتش داد. تاريخ و شريعت محمدی(ص)، همه و همه را از نو بسازد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تأکید بر اینکه شريعت دينی را چراغ گفتار و رفتار خود کنیم و تن به واجبات الهی و ترک حرام دهيم و این یک وظیفه همگانی در نظام‌های توحیدی است، بیان کرد: اولين و مهمترين صفت، محبت و عشقي وافر و بي کرانه به ذات احديت حق است که بتواند همه کس و همه چيز را در محضر او ذوب کند، آنچنان که خويش را هم نبيند. اين محبت است که باعث می‌شود آدمی در مقام «نفوذ» و جرح ساختن خود، سخاوت بی‌حدی نشان دهد. اين مقام که همان رتبه فناي في الله است، آن توانمندي و محرکي است که در همه لحظات، محب را مهيای فداکاری و ايثار می‌کند. بديهی است که اين مرحله از محبت به حق جز از طريق معرفت و شناخت شهودی نسبت به خداوند سبحان ميسر نيست. رويت جمال حق است که اين شيدايی را با جان آدمی درمی‌آميزد و سبوی روحش را لبريز از شوق می‌کند.

وی افزود: بزرگی هرکس را می‌توان از بزرگی مسئوليت‌هايش بازشناخت و آن مسئوليتی که به عهده عقيله بنی هاشم بود رسالت و پيام‌آوری بود. تمام شامات، دين ورزی خود را مديون زينبند. همچنان که روح مودت آل رسول الله(ص) و رواج مکتب تشيع در آن بلاد براساس روشنگری‌هاي اوست و نیز اين مسئوليت سنگين ويژگی‌های فوق العاده‌ای می‌طلبد که همه آنها به تمام معنا در اقاليم وجود حضرت زينب کبری(س) حضور دارند. بدون اين خصايص، به دوش گرفتن رسالت و پيام آوری که استواری و صلابت کوه را می‌طلبد، امکان‌پذير نيست.

یادآور می‌شود، در این همایش بانوان کرجی ندای لبیک یا زینب کبری(س) را سردادند و در پایان ذاکران سیدالشهدا(ع) سیدصادق عبادی و سیدجواد عرب در وصف ایام سوگواری حضرت زینب بنت علی مرتضی (ع) به نوحه‌سرایی پرداختند.

خبرنگار: حامد فکوری
عکاس: هاجر محمدی
انتهای پیام
captcha