هفدهمین کنگره ملی شب شعر عاشورایی فراخوان داد
کد خبر: 3993476
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰

هفدهمین کنگره ملی شب شعر عاشورایی فراخوان داد

هفدهمین دروه از کنگره ملی شب شعر عاشورایی به همت دبیرستان علامه حلی تهران و با همکاری حوزه هنری برگزار می‌شود.

هفدهمین کنگره ملی شب شعر عاشورایی فراخوان دادبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، دبیرخانه کنگره ملی شب شعر عاشورایی که هر سال به همت دبیرستان علامه حلی تهران برگزار می‌شود، از شاعران فارسی‌زبان دعوت می‌کند تا با آثار فاخر خود، در هفدهمین دوره این کنگره عاشورایی شرکت کنند.

این کنگره با اهدافی چون؛ پرداختن به فرهنگ و معارف عاشورای حسینی با زبان شعر، گسترش فعالیت‌های ادبی با محوریت سیره، سلوک، مصائب، اندیشه و آموزه‌های عاشورای حسینی، کشف استعدادهای جوان فعال در حوزه خلق اشعار فاخر شیعی به‌ویژه شعر عاشورایی، گرامی‌داشت شاعران برتر عاشورایی و تلاش در نشر حداکثری اشعار برگزیده برگزار می‌شود.

‏‎موضوعاتی که در این کنگره اعلام شده است؛‌ شعر عاشورایی، تربت حضرت سیدالشهدا(ع) و در بخش‌های کنگره: آزاد، دانش‌آموزی در قالب‌های شعری؛ تمام قالب‌های سنتی، ترانه، نیمایی و سپید.

‏‎همچنین،‌ مقررات شرکت در کنگره از این قرار اعلام شده است:

‏‎۱. محدودیتی از نظر سن برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد.

‎۲. شرکت‌کنندگان می‌توانند در تمام موضوعات جشنواره اشعار خود به زبان فارسی را ارسال کنند.

‎۳. حداکثر تعداد آثار ارسالی ۵ قطعه است.

‎۴. حضور و شعرخوانی برگزیدگان در مراسم اختتامیه الزامی است.

‎۵. دبیرخانه حق استفاده از آثار ارسالی را جهت هرگونه استفاده هنری و رسانه‌ای و… با ذکر نام پدیدآورنده اثر برای خود محفوظ می‌دارد.

‏‎۶. بعد از اتمام مرحله داوری با تمام برگزیدگان از سوی دبیرخانه جشنواره تماس گرفته می‌شود، لذا از تماس و ارسال پیام جهت اطلاع از اسامی برگزیدگان و نحوه داوری توسط هیئت داوران جداً خودداری فرمایید.

‏‎یادآوری می‌شود، آخرین ‏‎مهلت ارسال آثار؛ ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰ است. برگزاری اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

آثار از طریق https://www.helli.ir/portal/shabesher17 اطلاعات بیشتر در تارنمای www.helli.ir و کانال تلگرامی https://t.me/hellipoetryashouraei به دبیرخانه ارسال شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تماس کنگره دبیرخانه: ۵۵۴۱۵۵۵۱-۰۲۱ تماس و یا به نشانی تهران، کارگر جنوبی، چهارراه لشگر، خیابان کمالی، خیابان غفاری، دبیرستان علامه حلی تهران مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha