ستاد فرهنگی اربعین در آمریکای لاتین تشکیل شد
کد خبر: 3995184
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
برای نخستین بار؛

ستاد فرهنگی اربعین در آمریکای لاتین تشکیل شد

ستاد بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، برای نخستین بار با حضور فعالان فرهنگی این کشور‌ها تأسیس شد.

ستاد بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین تشکیل شدبه گزارش ایکنا؛ همزمان با ایام آمادگی محبین اهل بیت(ع) برای برگزاری مراسم اربعین حسینی، روز گذشته نخستین نشست فعالان اربعین حسینی از کشور‌های مختلف منطقه آمریکای لاتین به صورت مجازی برگزار و برای نخستین بار ستاد دائمی و بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین تأسیس شد.

در این مراسم که با حضور نمایندگانی از کشور‌های مکزیک، کاستاریکا، پاناما، ونزوئلا، کوبا، اکوادور، کلمبیا، برزیل، بولیوی، آرژانتین، شیلی برگزار شد، دکتر سهیل اسعد به عنوان مسئول ستاد بین‌المللی اربعین درمنطقه آمریکای لاتین معرفی شد.

برنامه‌ریزی و هماهنگی بین کشورها، تولید محتوا، پشتیبانی‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، برنامه‌ریزی‌های ویژه و هماهنگی با عتبات عالیات جزء وظایف این ستاد بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

انتشار دو کتاب جدید در کشور‌های آمریکای لاتین با موضوع عاشورا و اربعین، برگزاری موکب‌های خیابانی، راه‌اندازی کاروان ماشینی، برگزاری سراسری و هماهنگ زیارت اربعین در سراسر منطقه آمریکای لاتین، برگزاری مراسم در مراکز اسلامی و مساجد، انتشار مجله کودکان باران با موضوع اربعین و محرم، رونمایی از پوستر اربعین آمریکای لاتین درسال ۲۰۲۱ و تولید لوگوی اختصاصی ستاد اربعین آمریکای لاتین در سال جاری به شمار می‌رود.

این ستاد در طول سال جلسات متعددی خواهد داشت و هر ساله برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین در منطقه آمریکای لاتین بر اساس ظرفیت‌های بومی و بین‌المللی برنامه‌ریزی خواهد کرد. 

انتهای پیام
captcha