سوگواره عاشورایی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود
کد خبر: 3995197
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

سوگواره عاشورایی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود

دومین سوگواره ادبی عاشورایی از سوی واحد کانون‌های مذهبی، فرهنگی، هنری ـ ادبی، اجتماعی و مذهبی دانشگاه علامه طباطبائی ویژه دانشجویان این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، «دومین سوگواره ادبی عاشورایی» از سوی واحد کانون‌های مذهبی، فرهنگی، هنری، ادبی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری کانون کتاب و کتابخوانی، کانون تئاتر و کانون فیلم و عکس این دانشگاه، ویژه دانشجویان این دانشگاه برگزار می‌شود.

این سوگواره با هدف بازخوانی مفاهیم قیام امام حسین(ع) در ساحت‌های ادبی خلاق، توجه به رویکرد و خوانش‌های امروزی از ادبیات زیستی عاشورا و تلاش برای به رسمیت‌شناختن صداهای تازه از واقعه عاشورا با رویکرد تنوع و فراگیری برپا می‌شود.

سوگواره شامل بخش‌های شعر، داستان، ناداستان، فیلمنامه و نمایشنامه است، در بخش شعر آثار ارسالی در تمامی قالب‌های شعری نو و کلاسیک پذیرفته هستند. حجم داستان‌ها نیز باید حداقل 500 و حداکثر 3000 کلمه باشد. در بخش ناداستان، تمامی قالب‌های «ناداستان خلاق» (شامل جُستار، روایت مستند، زندگی‌نگاره، خودزندگی‌نامه، خاطره‌نویسی) پذیرفته خواهند بود. حجم ناداستان‌ها بایستی حداقل هزار و حداکثر پنج هزار کلمه باشد.

نمایشنامه‌ها نیز با شرح صحنه و معرفی شخصیت‌ها، بین هزار و 500 تا پنج هزار کلمه به نگارش در آیند. آثار بخش فیلم‌نامه نیز برای فیلم کوتاه، مستند یا فیلم بلند داستانی به نگارش درآیند. محدودیتی در حجم آثار ارسالی این بخش وجود ندارد.

31 شهریورماه آخرین فرصت ارسال آثار تعیین شده است. نشست‌‌ها و کارگاه‌های جنبی نیز از ۱۵ تا ۲۵ شهریورماه برگزار می‌شوند. آثار در دهه اول مهرماه داوری و برگزیدگان نیز دهه دوم مهرماه معرفی خواهند شد.

علاقه‌مندان به منظور شرکت در این سوگواره می‌توانند آثار خود را به نشانی Ravayatekhoon.atu@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha