رادیو اربعین با 3 استودیو آغاز به کار می‌کند/ تبیین فلسفه عاشورا و پاسخ به شبهات
کد خبر: 3995321
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
تشکری در نشست آنلاین رادیو اربعین:

رادیو اربعین با 3 استودیو آغاز به کار می‌کند/ تبیین فلسفه عاشورا و پاسخ به شبهات

مدیر رادیو اربعین در نشست برخط رادیو اربعین با اشاره به استقرار 3 استودیو برای پخش برنامه، گفت: رادیو اربعین تلاش می‌کند که به برخی شبهات پیرامون اربعین و عاشورا پاسخ دهد. در این رابطه حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی پاسخگوی پرسش‌های مطروحه خواهد بود.

به گزارش ایکنا، نشست خبری رادیو اربعین با حضور جواد تشکری، مدیر این شبکه رادیویی، امروز 14 شهریورماه به صورت آنلاین برگزار شد. تشکری در ابتدای این جلسه، گفت: این رادیو تلاش دارد تا تصویری یکپارچه و عظیم از اربعین نشان دهد تا بتواند این حوزه عرصه‌ای برای اتحاد امت اسلامی باشد. این رادیو همچنین تلاش می‌کند با بهره بردن از تمام امکانات تصویری، گوشه‌ای از عظمت امام حسین‌(ع) را نمایان کند.

وی افزود: رادیو اربعین برای هفتمین سال فعالیت می‌کند و در سال جاری از روز سه‌شنبه 16 شهریورماه، فعالیت خود را رأس ساعت 18 آغاز می‌کند. آیین افتتاحیه که در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود، به صورت زنده از شبکه قرآن و شبکه 3 پخش خواهد شد. در این مراسم، پذیرای دوستانی خواهیم بود که علاقمند به ترویج فرهنگ اهل بیت هستند.

مدیر رادیو اربعین درباره ارسال شعارها به رادیو اربعین نیز گفت: علاقمندان تا انتهای امشب فرصت دارند تا شعارهای خود را به رادیو اربعین به شماره 300007780 ارسال کنند تا پنج شعار برگزیده شود. یکی از شعارها برای رادیو اربعین در امسال تعیین می‌شود و به پنج نفر هم جایزه اعطا خواهد شد.

رادیو 24 ساعته اربعین

مدیر رادیو اربعین ادامه داد: این رادیو به صورت 24 ساعته خواهد بود و ما عموم برنامه‌ها را به صورت زنده برگزار خواهیم کرد. البته ستاد مبارزه با کرونا با تصمیمات خود مشخص خواهند کرد به چه شکل در این ایام مشغول به کار شویم. این رادیو تا پایان ماه صفر به کار خود ادامه خواهد داد و در این مدت نیز برنامه‌های بسیار خوبی روی آنتن خواهد رفت.

تشکری تأکید کرد: امسال تلاش کردیم بیشتر از یاد و خاطره شهدا بهره بریم. به همین جهت، از اولین ساعت شروع به کار رادیو اربعین، هر ساعت از پخش این شبکه تقدیم به یک شهید خواهد شد. در این رادیو تلاش می‌کنیم با کمک دکتر مردمی به مخاطبان، راه برگزاری صحیح مناسک اربعین را آموزش دهیم.

وی اضافه کرد: در بخشی از برنامه‌های رادیو اربعین به نقش حضرت زینب‌(س) در تبیین قیام عاشورا نیز خواهیم پرداخت. برنامه دیگر «منزل به منزل تا اربعین» است. این برنامه 10 دقیقه‌ای است که در آن به اربعین و قیام حسینی خواهیم پرداخت. همچنین در برنامه‌ای دیگر نظرات اهالی سینما و ورزش آورده می‌شود. در برنامه‌های این شبکه همچنین فلسفه برگزاری رادیو اربعین تبیین می‌شود.

تشریح عدم حضور خواص کوفه در عاشورا

تشکری ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های این شبکه، بررسی و معرفی شخصیت 72 تن از شهدای کربلاست. استاد پرویز بهرام در این بخش مقتل‌خوانی می‌کند. «تا همیشه حسین» برنامه دیگری است که در آن فلسفه برگزاری عزاداری امام حسین(ع) تشریح می‌شود. «بی‌خواص» برنامه‌ دیگری است که کلمات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار می‌دهد. سخنانی از رهبری که به عدم حضور خواص کوفه در قیام عاشورا اشاره می‌کند، در این برنامه مطرح می‌شود.

مدیر رادیو اربعین اعلام کرد: آیتم ویژه دیگر به اردوهای زینبی اشاره دارد و همچنین به نقش زنان در راهپیمایی اربعین می‌پردازد. حجت‌الاسلام موسوی نیز در این رادیو به برخی شبهات پاسخ خواهد داد. گفت‌و‌گو با مسئولان ستاد برگزاری اربعین از دیگر اتفاقاتی است که در ایام راه‌اندازی این رادیو خواهیم داشت. زیارت‌هایی که در حوزه عاشورا وجود دارد نیز در رادیو اربعین مورد بحث و تفسیر قرار خواهد گرفت، البته ادعیه چون دعای کمیل و ندبه را نیز در رادیو اربعین خواهیم داشت.

استودیو مستقر در بین‌الحرمین

وی متذکر شد: امسال استودیویی در بین‌الحرمین مستقر کرده‌ایم که استودیو شماره دو رادیو اربعین محسوب می‌شود. استودیو شماره 3 نیز از صحن امام رضا(ع) فعال خواهد بود. همچنین با استان‌ها مختلفی از جمله حرم مطهر حضرت معصومه(س)، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و... نیز ارتباط خواهیم داشت.

تشکری همچنین اظهار کرد: سعی می‌کنیم امسال که کرونا سفرها را محدود کرده، مردم را در اربعین حسینی شریک کنیم و ان‌شاءالله بتوانیم در این مسیر موفق باشیم. روزهای 23، 24، 25 هجدمین دوره تجلیل از پیر‌غلامان حسینی در تبریز را خواهیم داشت. به حکم وظیفه، رادیو اربعین پخش این برنامه را بر عهده خواهد داشت.

وی در پایان تأکید کرد: امسال به صورت تصویری شاهد پخش رادیو اربعین در رادیو صدا خواهیم بود. همچنین تلویزیون «حبیب» به طور کامل برنامه‌های ما را پوشش خواهند داد، هرچند دیگر شبکه‌های سیما هم با ما ارتباط خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha