هشت داستان عاشورایی از هفت نویسنده منتخب کشور
کد خبر: 3995327
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

هشت داستان عاشورایی از هفت نویسنده منتخب کشور

کتاب «آینه» هشت داستان کوتاه عاشورایی با محور یک شخصیت تاریخی در مواجهه با قیام امام حسین(ع) به همت انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد.

هشت داستان عاشورایی از هفت نویسنده منتخب کشوربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نشر شهید کاظمی؛ کتاب قیام امام حسین(ع) و حادثه کربلا در میان وقایع تاریخ اسلام از اهمیتی متمایز برخوردار است و نقطه عطفی بی‌مانند محسوب می‌شود. بستر‌های تاریخی این قیام، حوادث روز عاشورا و وقایع پس از آن هنوز ابعاد ناگفته و ناشناخته بسیاری دارد که در لحظه لحظه آن آموزه‌ها و تجربیات ارزشمندی نهفته است. از این رو یکی از دغدغه‌های جدی ما یافتن و پرداختن این نکات آموزنده و ارائه آنها در قالب آثار هنری فاخر است.

«آینه» دربرگیرنده‌ هشت داستان کوتاه اسـت که در هر کدام، یک شخصیت تاریخی در مواجهه با قیام امام حسین(ع) معرفی شده است. اساس ماجرا در هر داستان - که برگرفته از روایات معتبر تاریخی‌ست- در پی آن است نشان دهد تصمیم هر یک از این شخصیت‌ها در مواجهه با قیام امام حسین(ع) منفرد و منقطع از گذشته‌شان نیست و ریشه‌های انتخاب هر یک را باید در گذشته‌اش جستجو کرد.

عاشورا معرکه آزمایش بزرگ الهی است و تنها کسانی از این امتحان سربلند عبور می‌کنند که پیش از آن خود را برای چنین روزی آماده کرده باشند. برخی با بصیرت، مشتاقانه به سوی کاروان امام(ع) می‌شتابند. برخی دیگر می‌دانند سعادت ابدی در گرو یاری فرزند پیامبر(ص) است. اما تردیدها و تعلقات، مانع همراهی آنهاست. برخی دیگر می‌دانند حق در کدام سوی ماجرا آرمیده است. اما جرئت یاری حقی را که ظاهراً پیروز نخواهد شد ندارند و از مواجهه با امام حسین(ع) فرار می‌کنند تا بهانه‌ای داشته باشند. برخی دیگر نیز می‌دانند نباید دستشان به خون فرزند رسول خدا(ص) آلوده شود. اما تقدیر، ایشان را در سپاه عمر سعد به دام می‌کشد!

هشت داستان کوتاه عاشورایی در کتاب «آینه» به قلم نویسندگانی همچون منیژه آرمین، شیرین اسحاقی، ابراهیم حسن بیگی، اکبر صحرایی، سهیلا عبدالحسینی، بیژن کیا و علی‌اکبر والایی در قطع رقعی و ۱۲۴ صفحه و با همکاری مؤسسه خاکریز اندیشه به همت انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت انتشارات شهید کاظمی https://nashreshahidkazemi.ir، من و کتاب manvaketab.ir یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱، این کتاب را با تخفیف دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha