«جوشن حسینی» تازه‌ترین اثر سیدمهدی شجاعی
کد خبر: 3995749
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

«جوشن حسینی» تازه‌ترین اثر سیدمهدی شجاعی

کتاب «جوشن حسینی» تازه‌ترین اثر سیدمهدی شجاعی به همت انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

«جوشن حسینی» تازه‌ترین اثر سیدمهدی شجاعیبه گزارش ایکنا؛ کتاب «جوشن حسینی» اثر سیدمهدی شجاعی است که به تازگی در ۷۲ صفحه و بهای ۱۰ هزار تومان به همت انتشارات کتاب نیستان روانه بازار نشر شده است.
 
زیرعنوان این کتاب «هزار سلام بر حضرت حسین(ع)» است و وجه تسمیه آن از نظر تعداد سلام‌ها، دعای جوشن کبیر است و از آغاز تولد حضرت سیدالشهدا(ع) تا لحظه شهادت آن حضرت را دربرمی‌گیرد.
 
در معرفی این کتاب آمده است: اسم کتاب جذبم می‌کند، «جوشن حسینی». ناخودآگاه جوشن کبیر در ذهنم تداعی می‌شود. دقیق‌تر نگاه می‌کنم. با فونتی کوچک‌تر، زیر عنوان، نوشته شده: «هزار سلام بر حضرت حسین (ع)». پس تداعی بی‌راهی نبود. شروع می‌کنم به خواندن. چه از این بهتر و شیرین‌تر؟ با هزار بیان سلام کردن به معشوق اگر شیرین نیست پس چیست؟ آن هم معشوقی که یک سلام ساده و معمولی را هم بی‌جواب نمی‌گذارد، چه رسد به این همه شکوه و زیبایی. صفحات دارند به آخر می‌رسند، گمان می‌کنم مقتل می‌خوانم.
 
در بخشی از این کتاب نیز می‌خوانیم: سلام بر حسین آن زمان که با تن‌پوش سرخ خون، مُحرم می‌شود. سلام بر حسین آن زمان که به دعوت معشوق، با حنجره بریده لبیک می‌گوید. سلام بر حسین آن زمان که میان مروه میدان و صفای خیام، سعی می‌کند. سلام بر حسین آن زمان که در طواف حضرت حق، محبوب را بالمعاینه می‌بیند و با او سخن می‌گوید. سلام بر حسین آن زمان که در تقصیر به جای مو، سر می‌دهد و به جای ناخن، انگشت و انگشتر. سلام بر حسین آن زمان که استلام طوافش را نه با حجرالاسود که با خود محبوب انجام می‌دهد.
انتهای پیام
captcha