سمینار اعجاز قرآن برای ائمه جماعت مصر و سودان برگزار شد
کد خبر: 3997427
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
در قاهره؛

سمینار اعجاز قرآن برای ائمه جماعت مصر و سودان برگزار شد

سمینار اعجاز الهی در قرآن کریم و سنت نبوی در قالب فعالیت‌های آموزشی ائمه جماعات و مبلغان مصر و سودان در قاهره برگزار و در آن تأکید شد که قرآن کریم و سنت پاک پیامبر بهترین نظام را برای سلامتی و ایمنی انسان ارائه داده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، فعالیت‌های چهارمین روز از دومین دوره آموزش مشترک ائمه جماعات و مبلغان مصر و سودان دیروز، 22 شهریورماه در قاهره برگزار شد.

حسام موافی، استاد بیماری‌های داخلی دانشکده پزشکی دانشگاه قاهره در این دوره سمیناری با عنوان «قرآن و سنت، منابع آیات اعجاز الهی» برگزار و در آن سخنرانی کرد.

این استاد دانشگاه قاهره در بخشی از سمینار خود گفت: بدن طبیعی انسان نمی‌تواند آب را ذخیره کند و بدن دارای چهار اندام است که هنگام رسیدن آب اضافی به آن هشدار می‌دهد، یعنی قلب، کبد، کلیه‌ها و قسمتی از مغز و خروج آب اضافی از بدن از طریق دفع و عرق است و احتباس آب در بدن بیماری می‌آورد و نیاز به دارو و درمان دارد.

موافی افزود: قبل از اینکه علم مدرن این حقیقت را کشف کند، خداوند در قرآن کریم به آن اشاره کرده بود، خداوند متعال می‌فرماید: «وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ» و در جای دیگر می‌فرماید «فَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَسْقَيْنَاكُمُوهُ وَمَا أَنْتُمْ لَهُ بِخَازِنِينَ».(آیه 22 سوره حجر) بادها را باردارکننده فرستادیم، پس از آسمان آبی فرو فرستادیم و شما را بدان سیراب نمودیم و شما ذخیره کننده آن نیستید و توان آن را هم ندارید.

موافی توضیح داد که عملکرد هر اندامی در بدن انسان شواهدی واضح برای قدرت الهی است و  قرآن کریم در هر آیه علوم زیادی را در بردارد که این گواه اعجاز قرآن کریم است.

وی افزود: از جمله بیماری‌هایی که انسان به آن دچار می‌شود مرض چاقی است که بیماری خطرناکی است و دین راه درمان این بیماری را از طریق قرآن کریم به سادگی بیان کرده است جایی که خداوند متعال می‌فرماید «يَا بَنِي آدَمَ خُذُوا زِينَتَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ».(آیه 31 سوره اعراف)(ای فرزندان آدم زینت و آراستگی خود را در نزد هر مسجدی اتخاذ کنید، و بخورید وبیاشامید، ولیکن اسراف نکنید، چون خدااسراف کنندگان را دوست نمی دارد).

وی افزود: امروز ثابت شده است که یکى از مهمترین دستورات بهداشتى همین است و تحقیقات دانشمندان به این نتیجه رسیده که سر چشمه بسیارى از بیماری‌ها، غذاهاى اضافى است که به صورت جذب نشده در بدن انسان باقى می‌ماند، این مواد اضافى هم بار سنگینى براى قلب و سایر دستگاه‌هاى بدن و هم منشأ انواع عفونت‌ها و بیماری‌هاست و عامل اصلى تشکیل این مواد مزاحم، اسراف و زیاده‏ روى در تغذیه و به اصطلاح «پرخورى» است و راهى براى جلوگیرى از آن جز رعایت اعتدال در غذا نیست.

در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است: «مَا مَلَأَ آدَمِيٌّ وِعَاءً شَرًّا مِنْ بَطْنٍ، بِحَسْبِ ابْنِ آدَمَ أُكُلَاتٌ يُقِمْنَ صُلْبَهُ، فَإِنْ كَانَ لَا مَحَالَةَ، فَثُلُثٌ لِطَعَامِهِ، وَثُلُثٌ لِشَرَابِهِ، وَثُلُثٌ لِنَفَسِهِ»(«انسان هیچ ظرفی بدتر از شکمش پر نکرده است! برای فرزند آدم چند لقمه‌ای کافی است تا بدان وسیله پشتش را راست بدارد (و سد رمق نمايد و توان اطاعت و بندگي بيابد) و اگر ناچار بود بیشتر بخورد، پس یک سوم را برای غذایش اختصاص دهد، و یک سوم را برای نوشیدنی‌اش، و یک سوم برای نفس کشیدنش».

استاد دانشگاه قاهره در پایان تصریح کرد: قرآن کریم و سنت پاک پیامبر بهترین نظام را برای سلامتی و ایمنی انسان ارائه داده‌اند. 

انتهای پیام
captcha