پخش برنامه «حافظ» از شبکه قرآن / مأموریت؛ تربیت حافظان 5 جزء طی 3 سال
کد خبر: 3997638
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد:

پخش برنامه «حافظ» از شبکه قرآن / مأموریت؛ تربیت حافظان 5 جزء طی 3 سال

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از پخش برنامه‌ای با موضوع حفظ قرآن کریم از مهرماه در این شبکه تلویزیونی خبر داد و گفت: در این برنامه تلاش شده است تا مخاطبان طی سه سال حافظ پنج جزء از قرآن کریم شوند.

پخش برنامه «حافظ» از شبکه قرآن / مأموریت؛ تربیت حافظان 5 جزء طی 3 سالبه گزارش ایکنا، روز گذشته 23 شهریورماه و در جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم جزئیات بیشتری از طرح سه ساله حفظ قرآن کریم از سوی متولیان این طرح اعلام شد. براساس آنچه در این جلسه مطرح شد طرح سه ساله حفظ قرآن کریم از طریق یک برنامه تلویزیونی با عنوان «حافظ» اجرا می‌شود.

طرح سه ساله حفظ قرآن کریم در راستای مطالبه مقام معظم رهبری در مورد تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم طراحی شده و براساس آن علاقه‌مندان به این عرصه، طی همراهی سه‌ ساله با این برنامه‌ تلویزیونی بر حفظ پنج جزء از قرآن کریم مسلط خواهند شد.

جواد شیخ‌اکبری،‌ مدیر شبکه قرآن و معارف سیما روز گذشته در مورد برنامه تلویزیونی حافظ گفت: پس از بحث‌هایی که در جلسات ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن و کمیته‌ها و کارگروه‌های فرعی این ستاد صورت گرفت طرح حفظ سه ساله برای پیشبرد امر حفظ قرآن در کشور پیشنهاد شد. هدف این بود که در این سه سال مخاطبان پنج جزء از قرآن کریم را حفظ کنند. بنابراین به این جمع‌بندی رسیدیم که این طرح در قالب یک برنامه تلویزیونی با عنوان «حافظ» اجرا شود. این برنامه به صورت ویژه و متمرکز بر روی موضوع حفظ قرآن کریم خواهد بود و آیتم‌های متنوعی خواهد داشت که در ۱۰۰ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه تلویزیونی برای مخاطب کودک و بزرگسال طراحی شده است، بیان کرد: در این برنامه محوریت بر روی خانواده است و لوکیشن آن نیز در یک خانه قدیمی طراحی شده است. در بخش بزرگسال آموزش حفظ با سوره‌های مشخصی از قرآن کریم همراه است و در بخش کودک نیز آیتم‌های نمایشی در نظر گرفته شده است. در آیتم‌های نمایشی محوریت با مادر است و مسائل مربوط به حفظ قرآن در دل این آیتم طراحی شده است. در این برنامه علاوه بر بحث حفظ، نکات تجویدی، روخوانی و ... نیز آموزش داده می‌شود. در واقع در این طرح محوریت با خانواده‌ای که یک مادر تحصیل کرده و چهار فرزند در سنین مختلف دارد، خواهد بود و آموزش‌ها از طریق این خانواده ارائه خواهد شد.

شیخ‌اکبری اظهار کرد: یکی دیگر از آیتم‌های این برنامه «با حافظان» است که با همکاری مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه شده است. در طول این آیتم فعالیت حافظان قرآن در سراسر کشور به تصویر کشیده می‌شود. آیتم‌های تدبری بخش دیگری از این برنامه است. همچنین آیتم موشن‌گرافی و اینفوگرافی را نیز طراحی‌کرده‌ایم تا آموزش تخصصی حفظ در آن برای مخاطبان تسهیل شود. از طریق این موارد گرافیکی هر مخاطبی که با ما همراه باشد در انتهای طرح می‌تواند با مشاهده این مجموعه، حفظ را پیگیری کند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در ادامه تصریح کرد: ذیل برنامه حافظ، پویشی با عنوان «حافظ شو» در شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است که همزمان با پخش برنامه آغاز به کار می‌کند. این پویش بیشتر متناسب با شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی طراحی شده است. افرادی که در این پویش شرکت کنند، می‌توانند موضوع حفظ را مؤثرتر پیگیری کنند.

انتهای پیام
captcha