تأکید عضو دفتر سیاسی حماس بر حفظ توان نظامی مقاومت
کد خبر: 3997862
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸

تأکید عضو دفتر سیاسی حماس بر حفظ توان نظامی مقاومت

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که دشمن صهیونیستی در تلاش برای محاصره مقاومت در غزه بود اما در این کار شکست خورد و مقاومت توان نظامی خود را کنار نخواهد گذاشت.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمود الزهار در گفت‌وگو با المیادین تصریح کرد که آنچه سران رژیم صهیونیستی در مورد غزه مطرح می‌کنند، کاملاً باطل و مردود و صرفاً معادله امنیت در برابر غذا و دارو است.

الزهار عنوان کرد که ما هرگز سلاح خود را کنار نمی‌گذاریم و اسلوب التماس و گدایی که دشمن صهیونیستی قصد تحمیل آن بر فلسطینیان را دارد، قبول نخواهیم کرد.

 از سویی یائیر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل در جریان کنفرانس موسسه مبارزه با تروریسم، طرحی را برای صلح در نوار غزه معرفی کرد که وی آن را یک طرح توان‌بخشی بشردوستانه پیشرفته توصیف کرد و آن را منوط به تعهد حماس به صلح و منع این جنبش از مسلح شدن بیشتر دانست.

لاپید طرح جامعی را برای تعیین سیاست رژیم صهیونیستی در قبال نوار غزه ارائه داد و با توجه به طرح کلی آن، این یک فرآیند اقتصادی طی چند سال در ازای امنیت است که بر اساس آن، بازسازی زیرساخت‌ها در نوار غزه مشروط به تعهد حماس به آرامش طولانی‌مدت شده است.

لاپید در سخنرانی خود تصریح کرد که این رژیم قصد مذاکره با حماس را ندارد و تنها تشکیلات خودگردان را به عنوان نماینده فلسطینی‌ها به رسمیت می‌شناسد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با برجسته کردن تشدید تنش‌های اخیر در نوار غزه این امر را نادیده می‌گیرند که واکنش‌های مقاومت فلسطین در واقع پاسخی به تجاوزات اسرائیل است و طبیعی است که نهادهای امنیتی و نظامی اشغالگران نگران افزایش تنش‌ها باشند.

انتهای پیام
captcha