ثبت‌نام ۵۰۰ لرستانی در سامانه سماح
کد خبر: 3998895
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳

ثبت‌نام ۵۰۰ لرستانی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان با اشاره به ثبت نام ۵۰۰ لرستانی در سامانه سماح گفت: تزریق دو دُز واکسن کرونا شرط حضور در مراسم اربعین است.

ارسال شود/ ثبت‌نام ۵۰۰ لرستانی در سامانه سماحسیدحمید مصطفایی، مدیرکل حج و زیارت استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان اظهار کرد: همه ساله در آستانه اربعین حسینی، شاهد تشکیل ستادها، جمع‌آوری نذورات مردمی، استقبال از زائران دیگر استان‌ها و برپایی موکب‌ها بودیم، افزود: شرایط کرونایی باعث شد مردم امسال از دور زائر امام حسین(ع) باشند.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به شرایط کرونایی، زمینه حضور ۳۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی فراهم شد، ادامه داد از ۳۰ هزار نفر سهمیه کشور ۷۶۰ نفر سهمیه استان لرستان است.

مصطفایی تزریق دو دُز واکسن کرونا را شرط اصلی حضور در مراسم اربعین دانست و با اشاره به اینکه گذرنامه شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین باید ۳ ماه اعتبار داشته باشد، ادامه داد تاکنون ۵۰۰ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و ۳۳۰ نفر نیز مدارک خود را جهت حضور در مراسم اربعین تحویل داده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان در خصوص حضور موکب‌های لرستان در اربعین حسینی گفت: شرایط نحوه و آمار حضور مواکب استان لرستان از سوی ستاد بازسازی عتبات و عالیات ساماندهی و انجام می‌شود.

وی در خصوص برقراری پرواز هوایی از فرودگاه خرم‌آباد به مقصد نجف گفت: طبق هماهنگی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در حال رایزنی با سازمان فرودگاه‌های کشور برای برقراری پرواز مستقیم از خرم‌آباد به نجف در ایام اربعین هستیم.

مصطفایی به بسته بودن مرزهای زمینی ایران و عراق اشاره کرد و با بیان اینکه مردم به هیچ عنوان نمی‌توانند از طریق مرزهای زمینی به عراق بروند، ادامه داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شد بعد از مراسم اربعین برای برگشت زائران مسیر مرزهای زمینی باز شود.

انتهای پیام
captcha