تأخیرهای طولانی پروازهای اربعین/ مردم در فرودگاه امام عزاداری کردند + فیلم
کد خبر: 3999841
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

تأخیرهای طولانی پروازهای اربعین/ مردم در فرودگاه امام عزاداری کردند + فیلم

زائران اربعین حسینی شب گذشته دوم مهرماه را به دلیل تأخیر در پروازهای عراق در فرودگاه امام(ره) سپری و از این فرصت نیز برای عزاداری سیدالشهدا(ع) استفاده کردند.

تأخیرهای طولانی پروازهای اربعین/ عزاداری مردم در فرودگاه امام خمینی(ره)+فیلم

به گزارش خبرنگار ایکنا، در حالی که فقط یک روز به اربعین حسینی باقی مانده است و زائران مراسم پیاده‌روی اربعین فقط امروز و فردا فرصت دارند که در این مسیر زیارتی قرار گیرند، پروازهای رفت از ایران به نجف اشرف و بغداد با تأخیرهای چندین ساعته مواجه است.

در تداوم این روند، شب گذشته دوم مهرماه، تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی به دلیل تأخیر طولانی در پروازهای خطوط هوایی العراقیه که قرار بود صبح انجام شود، با تأخیر طولانی مواجه و شب را در فرودگاه امام سپری کردند. البته زائران اباعبدالله الحسین(ع) از همین فرصت نیز برای اقامه عزای امام حسین(ع) استفاده و فضای فرودگاه را به فضایی معنوی تبدیل کردند.

به گزارش ایکنا، در اربعین سال جاری سهمیه 60 هزار نفری به صورت سفر هوایی در مسیر رفت به ایران اختصاص داده شده است اما به دلیل زمان محدود برای اعزام این تعداد مسافر از طریق هوایی، ازدحام تعدادی از مسافران که بلیط و ویزای عراق را ندارند و به امید تهیه بلیط و ویزا راهی فرودگاه امام خمینی(ره) شده‌اند و نیز مشکلات مربوط به حمل و نقل این حجم از جمعیت پروازهای زائران با تأخیر مواجه می‌شود.

تأخیرهای طولانی پروازهای اربعین/ عزاداری مردم در فرودگاه امام خمینی(ره)+فیلم

یادآوری می‌شود، از زمان شیوع کرونا در جهان سفرهای زمینی به عراق لغو شده است و مردم فقط از طریق هوایی می‌توانند به این کشور سفر کنند.  

انتهای پیام
captcha