علامه حسن‌زاده آملی، در مسائل اندیشه‌ای در اوج و در علوم مختلف متبحر بودند
کد خبر: 4000227
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
حجت‌الاسلام‌ مرتضی جوادی آملی:

علامه حسن‌زاده آملی، در مسائل اندیشه‌ای در اوج و در علوم مختلف متبحر بودند

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: علامه حسن‌زاده آملی، زندگی درخشانی را به یادگار گذاشت و رحلت ایشان ضایعه‌ای برای جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی جوادی آملی، رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در گفتگو با ایکنا، با تسلیت ارتحال علامه حسن حسن‌زاده آملی، اظهار کرد: فقدان این عالم ربانی و الهی که عمری را در خدمت فرهنگ، دین و تدیُّن به تدریس، تحقیق، تألیف و تصنیف در معارف اسلامی پرداخت، بسیار سنگین و ناگوار است.

استاد حوزه و دانشگاه درباره جامعیت ایشان افزود: علامه حسن‌زاده آملی، زندگی درخشانی را به یادگار گذاشتند، ایشان حقیقتاّ علامه بودند، چون در علوم مختلف، در سطح وسیع و عمیقی به تبحر رسیده بودند و گستره علومشان در پهن‌دشت علوم اسلامی از فقه، تفسیر، فلسفه، عرفان، تفسیر و سایر علوم اسلامی فراگیر بود و علاوه بر این در علومی که در سنّت حوزوی مرسوم بود مانند نجوم، ریاضیات و طبیعیات و حکمت عملی نیز درخشان بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوادی آملی عنوان کرد: ایشان اساتید بزرگی همچون علامه شعرانی داشتند و آثار ارزشمندی خلق کردند و از کتاب‌خانه‌ای بسیار غنی‌ برخوردار بودند و عشق و ارادتی که به علم و معرفت و عالمان و فرزانگان داشتند، بسیار قابل توجه بود.

وی خاطرنشان کرد: توانایی در گستره علوم از یک سو و عمق علوم و دانش از سوی دیگر موجب شده بود که به حق به ایشان علامه گفته شود.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: ایشان هم در مسائل اندیشه‌ای در اوج بودند و هم در مسائل انگیزه‌ای، و آثار ارزشمندی نیز خلق کردند؛ از بیانات در فضا‌های عمومی مانند مساجد، حسینیه‌ها و سنگر نماز جمعه گرفته تا کتب و آثاری که برای خواص و نخبگان تالیف کردند همه نشان‌دهنده جایگاه رفیع ایشان بود.

انتهای پیام
captcha