خدمت‌رسانی به زائران اربعین هنگام بازگشت به کشور در مرز‌های شلمچه و مهران
کد خبر: 4000318
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
علی‌اکبر مداحی خبر داد:

خدمت‌رسانی به زائران اربعین هنگام بازگشت به کشور در مرز‌های شلمچه و مهران

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام اعلام کرد: موکب‌های رزمندگان اسلام در مرز‌های شلمچه و مهران به زائران در هنگام بازگشت به کشور خدمات ارائه خواهند داد.

خدمت رسانی به زائران هنگام بازگشت به کشور در مرز‌های شلمچه و مهران

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی رادیو اربعین، علی‌اکبر مداحی، مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام با بیان اینکه جامانده واقعی کسانی هستند که در کربلا حضور دارند، ولی محضر اباعبدالله الحسین(ع) را درک نکرده و معرفتی نسبت به مکتب سیدالشهدا پیدا نکرده‌اند، تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم که ندای امام حسین(ع) و فرهنگ اربعین حسینی جهانی شوند.

وی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده برای سفر زائران به عراق جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی باتوجه به شیوع کرونا در دو کشور ایران و عراق اظهار کرد: در سال‌های قبل بیش از 60 مداح و سخنران همراه ما به مراسم راهپیمایی اربعین می‌آمدند، تعداد زیادی از آن‌ها با هزینه شخصی خودشان می‌آمدند و در موکب‌ها فعالیت می‌کردند، ولی امسال 10 مداح و سخنران به همراه ما آمدند و تعدادی از آن‌ها نیز به‌خاطر مشکلاتی که در بحث دریافت ویزا داشتند، تازه امروز به ما ملحق شدند.

مداحی با بیان اینکه موکب‌های هیئت رزمندگان اسلام در دو مرز شلمچه و مهران مستقر شده‌اند تا به زائران هنگام بازگشت از مراسم اربعین حسینی خدمات ارائه کنند، گفت: طبیعی است که برخی از زائران نتوانند به علت مشکلات مالی با هواپیما به کشور بازگردند و احتمالاً زمینی باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه در ارتباط با موضوع راهپیمایی اربعین امسال شاهد بی‌تدبیری‌هایی بودیم، افزود: البته ستاد مرکزی اربعین حسینی پیگیری‌ها را در این زمینه انجام دادند، ولی متأسفانه مسئولان عراقی دیر جواب دادند و طبیعی بود که در این فرصت کم امکان صدور ویزا برای تعداد زیادی از زائران وجود ندارد و دولت عراق نیز خود محدودیت‌هایی را در این زمینه اعمال کرده بود.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام اظهار کرد: باید برای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی در طول سال برنامه‌ریزی کنیم، نمی‌توان برای رویدادی به این بزرگی فقط ظرف یکی الی دو ماه برنامه‌ریزی کرد.

مداحی در پایان صحبت‌های خود با رادیو اربعین در عراق تصریح کرد: باید ندای امام حسین(ع) و فرهنگ اربعین حسینی را جهانی کنیم و در این‌ ارتباط نیازمند برنامه‌ریزی و پیگیری هستیم.
انتهای پیام
captcha