ثبت‌ نام مسابقات سراسری قرآن در بحرین آغاز شد
کد خبر: 4000373
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸

ثبت‌ نام مسابقات سراسری قرآن در بحرین آغاز شد

وزارت دادگستری و امور اسلامی و اوقاف بحرین از آغاز ثبت‌ نام بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جایزه بزرگ بحرین خبر داد.  

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الخلیج، بر اساس اعلام وزارت امور اسلامی و اوقاف بحرین، ثبت‌نام مسابقات قرآنی جایزه بزرگ بحرین تا 31 اکتبر آینده (9 آبان) ادامه خواهد داشت و مرحله مقدماتی مسابقات در اول نوامبر (10 آبان) آغاز خواهد شد. همچنین مرحله پایانی این دوره از مسابقات نیز نیمه دوم ژانویه 2022 (دی 1400) برگزار خواهد شد.
 
محمد طاهر القطان، معاون امور اسلامی وزیر دادگستری و امور اسلامی و اوقاف بحرین، با اشاره به اینکه جایزه بزرگ بحرین، در سال 1996 میلادی آغاز به کار کرد و پس از گذشت 25 سال از آغاز آن، بیست و ششمین دوره این مسابقات امسال برگزار می‌شود، در خصوص ساز و کار برگزاری مراحل مختلف مسابقه در شرایط شیوع کرونا گفت: کمیته دائمی جایزه بزرگ بحرین تمام مراحل برگزاری مسابقه را به صورت مجازی برگزار می‌کند اما مراسم اختتامیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
 
القطان درباره گروه‌های شرکت‌کننده در این مسابقات گفت: در این مسابقات همه گروه‌های سنی می‌توانند شرکت داشته باشند و مسابقات در رشته‌های زیر برگزار می‌شود:
حفظ کل قرآن کریم همراه با معانی کلمات جزء اول قرآن؛ (برای همه ملیت‌ها و گروه‌های سنی)
حفظ 20 جزء متوالی همراه با معانی کلمات سوره رعد؛ (برای همه ملیت‌های بالای 25 سال)
حفظ 10 جزء متوالی همراه با معانی کلمات سوره انفال یا سوره روم (برای بحرینی‌های زیر 20 سال)
حفظ 5 جزء (از سوره احقاف تا سوره ناس) همراه با معانی کلمات سوره حجرات (برای همه بحرینی‌های زیر 15 سال)
حفظ 3 جزء (از سوره مجادله تا سوره ناس) همراه با معانی کلمات سوره ملک (برای بحرینی‌های زیر 13 سال)
حفظ عمّ جزء (از سوره نبأ تا سوره ناس) همراه با معانی کلمات سوره‌های حمد، اخلاص، فلق و ناس (برای نوجوانان بحرینی زیر 10 سال).
 
القطان درباره نحوه شرکت در مسابقه نیز اظهار کرد: کسانی که تمایل دارند در مسابقه شرکت داشته باشند می‌توانند از طریق لینک WWW.ISLAM.GOV.BH وارد سایت وزارت اوقاف بحرین شده و با پر کردن فرم ثبت‌نام اینترنتی، در این مسابقه نام‌نویسی کنند.
انتهای پیام
captcha