حزب الله لبنان انفجار تروریستی در مسجد قندوز افغانستان را محکوم کرد
کد خبر: 4003579
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

حزب الله لبنان انفجار تروریستی در مسجد قندوز افغانستان را محکوم کرد

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی روز جمعه در مسجدی در ولایت قندوز افغانستان خواستار موضع قاطع جهان اسلام در برابر گروه‌های تکفیری شد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از النشره، حزب الله لبنان در محکومیت انفجار تروریستی روز جمعه 16 مهر در مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان بیانیه‌ای صادر کرد.
 
حزب الله در این بیانیه ضمن ابراز تأسف از شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از شیعیان نمازگزار در این انفجار تروریستی، این اقدام جنایتکارانه که به وسیله گروه تروریستی داعش انجام شد را به شدت محکوم کرده و آن را منافی آموزه‌های تمام ادیان آسمانی و قوانین حقوق بشری دانست.
 
حزب الله از همه مراجع دینی در سراسر جهان اسلام خواستار اتخاذ موضع قاطع در برابر این گروه‌های تکفیری جنایتکار و انزوای آنها از جامعه شد.
 
حزب الله لبنان همچنین در این بیانیه از مقامات مسئول در کشور اسلامی افغانستان خواست تا قاتلان این جنایت را مجازات و شدیدترین تدابیر را برای جلوگیری از تکرار چنین کشتارهای فاجعه‌باری اتخاذ کند.
 
حزب‌‌الله در پایان این بیانیه از خداوند متعال غفران و رحمت برای شهدای این اقدام تروریستی و صبر برای خانواده‌های آنها و بهبودی و عافیت برای مجروحان این حادثه مسئلت و ابراز امیدواری کرد که ملت مسلمان افغانستان به صلح و امنیت دست پیدا کنند.
 
جمعه گذشته یکی از مساجد شیعیان در منطقه «سیدآباد» ولایت قندوز افغانستان شاهد حمله تروریستی خون‌باری بود. این انفجار حین برگزاری نماز جمعه شیعیان در مسجد سیدآباد واقع در منطقه «بندرخان» شهر قندوز به وقوع پیوست که گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.
 
بر اساس آخرین آمار، در این حمله تروریستی نزدیک به 100 نفر شهید و 200 نفر دیگر زخمی شدند.
 
دیروز شنبه 17 مهر مراسم تشییع پیکر شهدای این حادثه تروریستی در منطقه سید آباد ولایت قندوز برگزار شد و دهها نفر از مردم عزادار افغانستان در این مراسم حضور یافتند.
انتهای پیام
captcha