قاری روشندل مصری در آرزوی تلاوت‌های بین‌المللی + فیلم
کد خبر: 4003583
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲

قاری روشندل مصری در آرزوی تلاوت‌های بین‌المللی + فیلم

محمد عبدالکریم، جوان روشندل مصری و فارغ‌التحصیل دانشگاه الازهر است که با صوت دلنشین خود در مسابقات بین‌المللی موفق به اخذ جوایز شده و دوست دارد با سفر به کشورهای اسلامی در آنجا قرآن قرائت کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، محمد عبدالکریم، جوان روشندل مصری از روستای مشتول القاضی از توابع شهر الزقازیق استان الشرقیه است که مادرزادی دچار نابینایی است؛ اما از موهبت صوت خوب و دلنشین در قرائت قرآن برخوردار است.

رسانه مصری در توصیف محمد می‌گوید: او صدای شیرینی دارد که ذهن را از نگاه اول به حالت معنوی عشق الهی جذب می‌کند. اگرچه از بدو تولد نابینا بوده، اما خداوند با اعطای صوت زیبا و قدرت بالا در حفظ قرآن کریم، آن کمبود را برایش تلافی کرده است.

محمد که هم اکنون 28 ساله و ساکن روستای مشتول القاضی است، می‌گوید که حفظ قرآن کریم را از پنج سالگی شروع کرده و توانسته نزد استاد شیخ عثمان المسلمی در شش سالگی حافظ کل قرآن شود.

او که تحصیل‌کرده دانشکده اصول دین و تبلیغ دانشگاه الازهر شاخه الزقازیق است، می‌گوید که موفق به دریافت تقدیرنامه دانشجوی ممتاز از دانشگاه شده و حالا هم درصدد است که در رشته تبلیغات و فرهنگ اسلامی دانشکده اصول دین الازهر کارشناسی ارشد بگیرد.

محمد می‌‌گوید که یک بار هم توسط احمد الطیب، شیخ الازهر از او به دلیل حفظ قرآن و دانشجوی ممتاز بودن تجلیل به عمل آمده است. محمد همچنین  به 50 نفر از کودکان روستای خود حفظ قرآن کریم را آموزش داده است.

او درباره موهبت خود در تلاوت قرآن کریم می‌گوید که پیوستن او به مرکز آموزش قراء و مبتهلین الطاروطی نقطه شروع وی در تلاوت قرآن کریم بود به گونه‌ای که در آن قرائت را به شکل حرفه‌ای و با آموختن مقامات صوتی و احکام تجوید آموخته است. محمد می‌گوید که در این مرکز آموزشی تلاوت را از عبدالفتاح الطاروطی، قاری و عالم بزرگ مصری که او را الگوی خود می‌خواند و همچنین دکتر محمد کحلیه، شیخ الشحات شاهین و طه عبدالوهاب آموخته است.

محمد در مسابقه بین‌المللی حفظ قرآن پورت‌سعید مصر حائز رتبه دوم جهانی در تلاوت قرآن کریم شده است و در مسابقه جهانی مجازی ماه مبارک رمضان در خصوص زیباترین اصوات قرآنی در مصر نیز رتبه اول را کسب کرده است.

محمد همچنین به برنامه‌های متعدد تلویزیونی دعوت شده و صوت ضبط شده او نیز از رادیو قرآن کریم مصر پخش شده است.

محمد که هم اینک برای خود یک استاد قرآن کریم است می‌گوید که عاشق تلاوت‌های محمد صدیق المنشاوی و عبدالفتاح الطاروطی است و درباره آرزوهایش هم می‌گوید که دوست دارد با سفر به کشورهای اسلامی در آنجا قرآن قرائت کند.

در ادامه ویدئویی از تلاوت قرآن محمد عبدالکریم را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha