افتتاحیه کلاس‌های آموزشی دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4003788
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

افتتاحیه کلاس‌های آموزشی دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار شد + عکس

آیین افتتاحیه کلاس‌های آموزش قرآن با حضور جمعی از مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیین افتتاحیه کلاس‌های آموزش قرآن با حضور محمدمهدی سلیمی، رئیس شورای شهر، مرتضی خانعلی، نایب‌رئیس شورای شهر؛ اورینب مسرور، داوود حورزاد و مهدی محمودی جاوید از اعضای شورای اسلامی شهر، مصطفی ابراهیمی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سعید اسلام‌دوست، معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اسلامشهر، یکشنبه، 18 مهرماه، در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مصطفی ابراهیمی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اسلامشهر ضمن خیر مقدم و عرض تبریک و تهنیت به‌مناسبت فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، به بیان سخنانی درباره تأثیر حضور در مجالس قرآن بر تربیت فرزندان پرداخت و گفت: تربیت صحیح فرزند تنها در گرو انس با قرآن و اهل بیت(ع) است.

محمدمهدی سلیمی، رئیس شورای شهر اسلامشهر نیز در این مراسم با اشاره به مزین بودن نام شهرستان اسلامشهر به شهر حافظان قرآن، به منویات مقام معظم رهبری در مورد تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن اشاره کرد و گفت: هر یک از مسئولان و مردم در راستای تحقق این امر وظیفه‌ای بر عهده دارند و متولیان امر فرهنگی نیز باید در این راستا برنامه‌ریزی‌های دقیق و جدی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به حدیث ثقلین، به اهمیت دو امانت گرانبهای پیامبر(ص) که همان قرآن و اهل بیت(ع) است، پرداخت و تصریح کرد: با بررسی تمام مدل‌های تربیتی در کشور به این موضوع پی می‌بریم که عاقبت‌به‌خیری تنها در گرو ارتباط و انس با قرآن میسر است و باید بدانیم که باطن و مفسر واقعی قرآن، امام است.

در ادامه این مراسم، افسانه خان‌محمدی، مسئول آموزش بانوان دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، ضمن خیرمقدم به کلیه مدعوین و اعضای شورای اسلامی شهر، به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های قرآنی و نیز آمار قرآن‌آموزان پرداخت و گفت: از سال ۹۵ تاکنون 13 هزار و 672 قرآن‌آموز در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر و شعبات سه‌گانه، در ۱۴ رشته قرآنی روخوانی، روانخوانی، فصیح‌خوانی، تجوید ۱ و ۲، مهارت تجوید، صوت و لحن، حفظ قرآن، مهد قرآن، نهج‌البلاغه، احکام، ترجمه و مفاهیم، مهدویت و تفسیر قرآن آموزش دیده و گواهی پایان دوره دریافت کردند که از این تعداد دو هزار و 330 نفر در سال ۱۴۰۰ مشغول به فراگیری دوره‌های قرآنی هستند.

وی بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، دارالقرآن شهرداری اسلامشهر مفتخر است که بیش از چهار هزار نفر حافظ قرآن را تربیت کرده است که از این تعداد ۲۶۸ نفر موفق به حفظ کل قرآن کریم و چهار نفر نیز در رشته الهیات در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

مسئول آموزش بانوان دارالقرآن شهرداری اسلامشهر گفت: یکی دیگر از افتخارات دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، حضور بی‌نظیر قرآن‌آموزان این مؤسسه در آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد است که دارالقرآن توانست با شرکت ۶۲۵ نفر، رتبه اول در کل شهرستان‌های استان تهران و رتبه دوم بعد از مؤسسه جامعة‌القرآن را از آن خود کند.

حسین رشیدی

انتهای پیام
captcha