سازمان همکاری اسلامی حضور رئیس فیفا در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد
کد خبر: 4004612
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

سازمان همکاری اسلامی حضور رئیس فیفا در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد

سفر رئیس فیفا به سرزمین‌های اشغالی با بازتاب گسترده محافل اسلامی روبرو شده است. سازمان همکاری اسلامی حضور اینفانتیونو در محل یک قبرستان اسلامی که از سوی رژیم صهیونیستی تخریب شده را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری وفا،  سازمان همکاری اسلامی(OIC) امروز حمله رژیم اسرائیل به قبرستان تاریخی اسلامی مأمن الله در شهر اشغالی قدس را محکوم کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای همچنین افتتاح ساختمانی موسوم به «موزه مدارا» از سوی اسرائیل در این قبرستان اسلامی و نبش قبر مسلمانان با قدمت بیش از 1000 سال را محکوم کرد.

این سازمان در بیانیه خود افزود: این امر در چارچوب سیاست‌های اشغالگری اسرائیل علیه شهر اشغالی قدس، مقدسات، هویت اسلامی و اماکن دیدنی فرهنگی صورت می‌گیرد و باعث تحریک احساسات مسلمانان به طور کلی و فلسطینی‌ها به طور خاص می‌شود.

در این بیانیه همچنین مشارکت جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) در این رویداد را محکوم شده است، زیرا بر اساس این بیانیه این امر نقض ارزش‌های اصیل این ورزش و اصول اساسنامه فوتبال بین‌المللی است و منعکس کننده سوگیری روشن و غیرقابل قبول به نفع اشغال است.

رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال در مراسمی در قدس اشغالی که در محل خرابه‌های این قبرستان اسلامی برگزار شد، شرکت کرد و خشم گسترده فلسطینیان را برانگیخت و باعث شد تا فدراسیون فوتبال فلسطین از پذیرش وی خودداری کند.

در بیانیه‌ای‌، فدراسیون فوتبال  فلسطین اعلام کرد که از شرکت اینفانتینو در مراسم برگزار شده در  موزه موسوم به مدارا که در روی قبرستان ساخته شده شگفت زده شده است.

این بیانیه افزود: ما از پذیرش او معذوریم، زیرا هیچ توجیهی برای سفر وی به فلسطین اشغالی وجود ندارد و ما می‌بینیم این امر به شکاف موجود کمک نمی‌کند.

فدراسیون فلسطین همچنین اعلام کرد که شرکت اینفانتینو در این مراسم ورزش را سیاسی می‌کند و در خدمت صلح و مدارا نخواهد بود.

در همین زمینه وب‌سایت مصری بوابه الاخبار به نقل از یک منبع ناشناس در اتحادیه عرب گفت که این سازمان شرکت اینفانتینو در این مراسم را محکوم کرده است.

این منبع اعلام کرد که شرکت اینفانتینو در این مراسم اصول اساسنامه فدراسیون بین‌المللی فوتبال را نقض می‌کند و سیاست‌زدگی آن را غیرقابل قبول می‌داند زیرا این یک سوگیری آشکار نسبت به رژیمی اشغالگر به هزینه فلسطینی‌ها است.

مأمن‌الله قدیمی‌ترین، بزرگترین و مشهورترین گورستان در بیت‌المقدس است که در غرب این شهر واقع شده است. اسرائیل در قسمت‌هایی از آن تأسیسات و ساختمان‌های گردشگری از جمله موزه مدارا را ساخته است.

قابل ذکر است که رژیم صهیونیستی قدس شرقی را در سال 1967 اشغال کرد و در سال 1980 با الحاق بیت‌المقدس غربی که از سال 1948 اشغال شده بود قدس را به عنوان تنها پایتخت ابدی خود اعلام کرد؛ امری  که جامعه بین‌المللی از به رسمیت شناختن آن امتناع می‌ورزد.

انتهای پیام
captcha