مشاوره‌هایی که در خانه نسل توحیدی ارائه می‌شود
کد خبر: 4005665
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

مشاوره‌هایی که در خانه نسل توحیدی ارائه می‌شود

مرکز مشاوره خانه سبک زندگی ایرانی اسلامی نسل توحیدی زیر نظر مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران به ارائه خدمات می‌پردازد.

به گزارش ایکنا، مرکز مشاوره خانه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی نسل توحیدی زیر نظر مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران، در زمینه‌های تربیت فرزند؛ کودکی و نوجوانی، پیش از ازدواج، روابط زوجین، تحصیل، استعدادشناسی و ... به ارائه خدمات می‌پردازد.

این مرکز به نشانی ابتدای بزرگراه چمران (شمال به جنوب)، خروجی شهرک آتی‌ساز، خیابان نوراللهی، مسجد جامع الزهراء(س) واقع شده و شماره 09363074710 نیز به منظور تماس با آن در پیام‌رسان‌های بله و واتساپ اعلام شده است.

خانه نسل توحیدی، طرحی برای احیای مساجد و محوریت مساجد در فرهنگ جامعه و توسعه آموزش‌ها و خدمات مورد نیاز خانواده ایرانی است، مجموعه‌ای دارای قابلیت‌های آموزشی، خدماتی و ستادی که در روز یکم تیر 1400 رونمایی شد.

این مجموعه دارای شش دپارتمان و کارگروه است که هر یک توسط یکی از زیرمجموعه‌های تخصصی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران مدیریت شده و سیاست‌گذاری، آماده‌سازی و اجرای کلی این طرح از سوی طرح شکوفایی نسل توحیدی انجام می‌شود. در ادامه به معرفی شش کارگروه‌ این مرکز پرداخته می‌شود.

کارگروه آموزش نسل توحیدی

خانواده مهم‌ترین عنصر هر جامعه برای پویایی و تعالی و رشد است و به دلیل همین اهمیت و ظرفیت، نیازمند‌ترین عنصر به هدایت، راهنمایی و آموزش است. همانطور که دشمنان بشریت مهم‌ترین تلاش‌ها و سیاست‌های خود را برای از بین بردن سلامت و ارکان خانواده قرار داده‌اند.

مجموعه نسل توحیدی درصدد برگزاری دوره‌های آموزشی برای خانواده در مراحل آمادگی برای ازدواج و پیوند توحیدی، ارتقای مهارت‌های زوجین و بلوغ با هم بودن، آمادگی برای فرزندآوری و اصول ظرفیت‌سازی و ارتقای استعداد فرزندان آینده، اصول و مهارت‌های ظرفیت‌سازی و تربیت فرزند در دوران بارداری، اصول تربیت نسل توحیدی در دو سال اول، اصول و مهارت‌های ارتقای کلام و ظرفیت‌های تربیت فرزند در کلام والدین، اصول و مهارت‌های تربیت فرزند در هفت سال اول، اصول و مهارت‌های تربیت فرزند در هفت سال دوم، بایسته‌ها و اصول تربیت جنسی و برگزاری دوره‌های تخصصی برای گروه‌های متخصص و تربیت مربی است.

مدیریت و اجرای طرح‌های این کارگروه از سوی طرح شکوفایی نسل توحیدی، زیر مجموعه مجمع مدارس علوم پزشکی قرآن و عترت(ع) خواهد بود.

مرکز مشاوره اسلامی

مشاوره‌های تخصصی در حوزه‌های مرتبط با خانواده اعم از پیش از ازدواج، حین ازدواج و مهارت‌های ارتباطی زوجین، تعارضات و اختلالات مرتبط به نظام روابط خانواده و ...، برگزاری کارگاه‌های آموزشی عمومی اعم از مهارت‌های همسری، مهارت‌های والدینی، مهارت‌های تعامل با فرزندان از ناحیه استعدادها و توانمندی هایشان و ... از برنامه‌های این کارگروه است که مدیریت و اجرای طرح‌های آن از سوی کارگروه مشاوره مدرسه علوم انسانی و علم شهر روانشناسی و علوم تربیتی، زیر مجموعه مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) خواهد بود.

کارگروه تخصصی ورزش و سلامت مادران

تغییرات آناتومیک و فیزیولوژیک دوران بارداری باعث ایجاد مشکلاتی برای مادر در این دوران می‌شود. با رعایت بهداشت فردی، تغذیه درست، تمرینات بدنی و همچنین اصلاح وضعیت در حالات مختلف می‌توان از بروز آنان جلوگیری یا عوارض‌شان را کاهش داد. تمرینات به مادر کمک می‌کند تا به کنترل عضلات دست پیدا کند تا بدین طریق باعث کاهش دردهای عصبی و بر خستگی چیره شود و ارتباط مادر و جنین را عمیق‌تر کند. در زمان زایمان این تمرینات باعث کاهش گرفتگی عضلات می‌شود و از مصرف انرژی بیش از حد جلوگیری می‌کند.

مدیریت و اجرای طرح‌های این کارگروه توسط مدرسه طبیب دوار، زیر مجموعه مجمع مدارس علوم پزشکی قرآن و عترت(ع) خواهد بود.

کارگروه کودک و خانه مادر و کودک

در کارگاه‌های مادر و کودک، که تمامی فعالیت‌ها با حضور مادر و کودک انجام می‌شود، هدف پرورش و ایجاد فضایی سزاوار و سرشار از مهر، همچون خانواده، برای پرورش کودک است. توجه به هر آن چیزی‌ است که از طریق پنج حس کودک (شنوایی، بینایی، بویایی، چشایی و لامسه) به صورت طیب دریافت می‌شود. کارگاه‌های مادر و کودک با هدف پرورش خلاقیت کودکان و برطرف کردن ضعف‌های ارتباطی، تشکیل می‌شود و طی این کارگروه‌ها مادر و کودک زمان بیشتری را با آرامش به خلق اثر یا خلاقیت و حتی انجام کاری ساده می‌پردازند که به دلبستگی مادر و کودک بیشتر از پیش کمک می‌کند.

مدیریت و اجرای طرح‌های این کارگروه توسط کارگروه کودک مدرسه خانواده، زیر مجموعه مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) خواهد بود.

کارگروه آموزش قرآنی

مجموعه برنامه‌های آموزشی به دو صورت کارگاه‌های موضوعی با رویکرد مناسبتی در قالب کلاس آنلاین و دوره‌های ترمی تدبر در قرآن است. ترم‌های تدبر در قرآن بر اساس کتاب‌های روش‌های تدبر در قرآن (مقدمات تدبر در قرآن و روش‌های تفکر در قرآن) برگزار می‌شود. این دوره‌ها شامل چهار ترم آنلاین (پنج جلسه‌ای) است.

مدیریت و اجرای طرح های این کارگروه توسط مدرسه سفیران قرآن، زیر مجموعه مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) خواهد بود.

کارگروه ارتقای تغذیه و سبک زندگی

افزایش علم سبب عمل بهتر می‌شود. در مجموعه آموزشی نسل توحیدی سعی شده تا با ارتقای آگاهی والدین در انتخاب سبک زندگی صحیح و تغذیه سالم کمک شود. هدف این است که با برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی به ویژه برای مادران در دوران بارداری و شیردهی و کودکان، در پرورش نسلی توحیدی که در بهترین حالت و بالاترین ظرفیت هوشی، جسمی و روانی خود قرار دارد، تلاش شود. همچنین با برپایی مرکز مشاوره تخصصی با رویکرد توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد هر خانواده و کودک، پاسخگویی مناسبی برای رفع نیازهای سبک زندگی برای خانواده‌ها انجام شود.

مدیریت و اجرای طرح‌های این کارگروه از سوی گروه سلامت و سبک زندگی طرح شکوفایی نسل توحیدی، زیر مجموعه مجمع مدارس علوم پزشکی قرآن و عترت(ع) خواهد بود.

انتهای پیام
captcha