دوره «متن خوانی حدیث» برگزار می‌شود
کد خبر: 4006654
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
از سوی دانشگاه قرآن و حدیث؛

دوره «متن خوانی حدیث» برگزار می‌شود

دوره «حدیث‌خوانی (قرائت، ترجمه و شرح حدیث)» به شیوه الکترونیکی و به صورت رایگان و با اعطای گواهینامه شرکت در دوره، برای دانشجویان و عموم علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، در برخورد با هر متنی، دو هدف اساسی دنبال می‌شود؛ نخست قرائت متن و سپس درک مقصود نویسنده. در مطالعه کتب کهن، به ویژه اگر زبان متون، زبانِ عربی و کتب، کتب دینی مانند قرآن و روایات باشد؛ در مرحله نخست، لازم است که متن را به درستی بخوانیم و در مرحله دوم برای درک معنای آن کوشش کنیم. به دیگر سخن، هدف اصلی متن‌خوانی تنها قرائت صحیح متن نیست، بلکه مهم، رسیدن به مقصود گوینده و فهم دیدگاه‌های اوست. بنابر این «صحت قرائت» ابزاری برای رسیدن به «فهم صحیح» است.
 
لذا آموزش‌های آزاد دانشگاه قرآن و حدیث، با درک ضرورت ایجاد مهارت قرائت صحیح متون دینی، به ویژه روایات، دوره «حدیث‌خوانی (قرائت، ترجمه و شرح حدیث)» را به شیوه الکترونیکی و به صورت رایگان و با اعطای گواهینامه شرکت در دوره، برای دانشجویان و عموم علاقمندان برگزار می‌کند.
 
مواد آموزشی دوره
دوره «متن خوانی حدیث» برگزار می‌شود
ثبت نام این دوره از امروز  28 مهر تا 15 آبان 1400 ادامه دارد و برگزاری کلاس‌ها نیز تا 15 اسفند است.
 
جهت دریافت فرم ثبت نام دوره رایگان حدیث‌خوانی اینجا و برنامه زمانبندی ارائه دروس دوره حدیث‌خوانی اینجا کلیک کنید.
 
محتوای آموزشی این دوره به صورت آفلاین، در سامانه مشاهده دروس به نشانی Lms.qhu.ac.ir ارائه می‌شود و پس از فعال شدن هر یک از جلسات درسی، شرکت‌کنندگان محترم می‌توانند تا پایان دوره محتوای آموزشی دروس خود را مشاهده کنند.  
 
پس از پایان مهلت ثبت نام دوره، نام کاربری و رمز ورود به سامانه مشاهده دروس، از طریق پیامک برای شرکت‌کنندگان محترم ارسال خواهد شد.
 
جهت کسب اطلاعات بیشتر، در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه، ساعت 10 الی 11:30 با شماره تلفن‌ 02151292610 تماس حاصل کنید.
انتهای پیام
captcha