بسیج یک نهاد اجتماعی با ابعاد متعدد است
کد خبر: 4006840
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۵

بسیج یک نهاد اجتماعی با ابعاد متعدد است

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه بسیج صرفاً یک سازمان نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، گفت: بسیج نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه که با اجزای دیگر نظام، هماهنگی و پیوند ناگسستنی دارد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) عصر چهارشنبه، 28 مهرماه در دیدار با مسئولان اقشار بسیج سپاه فجر استان فارس گفت: بسیج، حقیقتاً از نگاه امام و رهبری یک شجره طیبه است. در دوم آذرماه ۱۳۶۷ و در شرایطی که دفاع مقدس پس از هشت سال به پایان رسیده بود، حضرت امام(ره) تعبیر قرآنی شجره طیبه را برای بسیج به کار بردند و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز طی سالیان زعامتشان بارها همین معنا را متذکر شده‌اند.

وی با تشریح بعثت پیامبر اسلام(ص) گفت: با بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، یک تحول و انقلاب جهانی شکل می‌گیرد و نه فقط شبه‌جزیره عربستان، بلکه در یک دوره زمانی کوتاه به کل دنیا تسری پیدا می‌کند. در زمان بعثت، امکاناتی قبیله‌ای و محدود در اختیار پیامبر(ص) بود، اما به لطف خداوند متعال و نیروهای مخلص پرورش یافته در دامان رسول خدا، این حرکت جهانی بزرگ شکل می‌گیرد، همین نقش را جوانان بسیجی پیرامون امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی ایفا کردند.

کلانتری تصریح کرد: حلقه اول جوانان اطراف امام(ره) همین جوانان مؤمن و انقلابی از اقشار مختلف بودند که نقش بسزایی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی ایفا کردند و در ادامه، بسیج اقشار با هدف جذب آحاد مردم از تمامی اقشار و صنوف از قبیل كارگران، كشاورزان، طلاب دانشجویان، دانش‌آموزان، زنان، عشایر و كارمندان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در اندیشه حضرت امام(ره) بسیج یک نهاد اجتماعی با ابعاد متعدد است، افزود: در این نگرش، بسیج صرفاً یک سازمان نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه که با اجزای دیگر نظام، هماهنگی و پیوند ناگسستنی دارد.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش افسران جنگ نرم در مقابله با توطئه‌های دشمنان گفت: جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌های قطعی استکبار جهانی است که دشمن به دلیل ناامیدی و ناتوانی از مقابله نظامی با ایران در دستور کار قرار داده است. جوانان مومن و انقلابی و آگاه به مسائل روز در قالب شبکه‌های سازمان یافته اجتماعی می‌توانند نقش پررنگی در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار ایفا کنند.

کلانتری با اشاره به فعالیت‌های پایگاه مقاومت بسیج حضرت احمدبن موسی(ع)، گفت: حرم مطهر و بسیج، هر دو دارای یک مبانی فکری و هدف مشترک هستند و آن اعتلای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است. تمامی بخش‌های آستان مقدس از جمله پایگاه مقاومت بسیج حضرت احمدبن موسی(ع) در راستای تبدیل شدن این بارگاه منور به یک قطب فرهنگی ـ مذهبی، نهایت تلاش خود را به کار بسته‌اند و امید است با گسترش همکاری‌ها بین بسیج و حرم مطهر، در راستای نِیل به اهداف عالیه سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، گام‌های اساسی برداشته شود.

انتهای پیام
captcha