گروه «منتظران ظهور» به زندان فارس رسید
کد خبر: 4006841
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۷

گروه «منتظران ظهور» به زندان فارس رسید

همزمان با هفته وحدت، گروه جهادی «منتظران ظهور» متشکل از دندانپزشکان برای خدمت‌رسانی جهادی به زندانیان در زندان‌های فارس حضور یافتند.

به گزارش ایکنا از فارس، گروه جهادی واژه‌ای آشنا برای همگان است. وقتی از گروه‌های جهادی نام می‌برند در ذهن همه افراد جامعه، مناطق دورافتاده در سیستان و بلوچستان، بشاگرد در استان هرمزگان و سیل لرستان و خوزستان در ذهنشان تداعی می‌شود، اما این نام آشنا، با حضور رئیس پیشین قوه قضائیه و ریاست فعلی سازمان زندان‌ها، در زندان‌ها نیز رنگ و بوی دیگری گرفته است و همه خیرین و نیک اندیشان دست به‌کار شده‌اند که در عملیاتی کردن رسالت سنگین و خطیر سازمان زندان‌ها قدمی بردارند تا گوشه‌ای از سنگینی کار را از دوش خادمان عرصه اصلاح و تربیت بردارند.

گروه «منتظران ظهور» هم به خیل گروه‌های جهادی پیوسته‌اند و پس از مدتی کار جهادی، در یکی از استان‌های کشور حضور می‌یابند و این بار به زندانیان خدمات می‌دهند. گروه جهادی دندانپزشکان در زندان‌ها، با این اقدامات ارزشمند و خداپسندانه، سنگ صبور زندانیان و همدل زندانبانان هستند.

این گروه جهادی از عصر چهارشنبه، 28 مهرماه در اداره‌ کل زندان‌های استان فارس مستقر شده‌اند تا به مدت 4 روز به زندانیان خدمات ارائه کنند.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس در آیین افتتاح برنامه این گروه جهادی با تأکید براینکه توجه به سلامت زندانیان مورد تأکید است، گفت: برنامه‌های متنوعی در حوزه بهداشت، درمان و سلامت زندانیان در دستور کار است و علاوه بر خدمات دندانپزشکی، انواع خدمات درمانی و مشاوره‌ای و روان‌شناختی به آنان ارائه می‌شود.

وی افزود: نیازسنجی از تمامی زندان‌های استان انجام شده است و نیاز زندانیان در دو حوزه کشیدن دندان، ترمیم و عصب‌کشی مشخص شده است و برای حمایت از این قشر آسیب دیده اجتماع، همکاری همه گروه‌های جهادی را می‌طلبد.

ابراهیمی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات درمانی در حوزه دندانپزشکی به زندانیان، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم سازمانی در دستور کار قرار گرفته است و برای این منظور، گروه جهادی منتظران ظهور که در زمینه دندانپزشکی فعالیت دارند به زندانیان زندان‌های استان فارس خدمات دندانپزشکی همچون کشیدن دندان و ترمیم ارائه می‌کنند.

وی افزود: به مناسبت میلاد باسعادت پیامبر مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) با همت این گروه جهادی به تعداد 2275 زندانی که درخواست کشیدن دندان دارند خدمات رایگان ارائه می‌شود و دندان‌های تعداد 1547 نفر از زندانیان نیز ترمیم و عصب‌کشی می‌شود. محدودیت اعتبارات و نیاز زندانیان به خدمات درمانی، ضرورت استفاده از ظرفیت و پتانسیل گروه‌های جهادی در زندان‌ها را دوچندان می‌کند.

ابراهیمی در ادامه از گروه‌های جهادی تقاضا کرد علاوه بر زندانیان، در صورت امکان خانواده‌های زندانیان نیز مورد حمایت قرار دهند تا از این خدمات بهره‌مند شوند.

عادلی، سرپرست گروه جهادی «منتظران ظهور» نیز در این مراسم گفت: این گروه 44 نفره از شهرهای تهران، اصفهان و فارس  به زندانیان استان فارس خدمات دندانپزشکی رایگان ارائه می‌کنند و به مدت 4 روز در زندان‌های استان حضور دارند.

انتهای پیام
captcha