حمایت 43 کشور از مسلمانان اویغور با قرائت بیانیه در سازمان ملل
کد خبر: 4007048
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

حمایت 43 کشور از مسلمانان اویغور با قرائت بیانیه در سازمان ملل

چهل و سه کشور با قرائت بیانیه‌ای در سازمان ملل از دولت چین خواستند نسبت به مسائل جامعه مسلمان اویغور در سین کیانگ احترام کامل به حاکمیت قانون را تضمین کند.

به گزارش ایکنا به نقل از India Today، این کشورها در بیانیه مشترکی که دیروز پنجشنبه، 29 مهرماه توسط نماینده فرانسه در سازمان ملل قرائت شد، اعلام کردند: ما از چین می‌خواهیم اجازه دسترسی فوری، معنادار و بی قید و شرط به سین کیانگ را به ناظران مستقل از جمله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و دفتر وی بدهد.

در این بیانیه آمده است: ما از وضعیت منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور نگران هستیم. این با استناد به گزارش‌های معتبری است که نشان می‌دهد شبکه گسترده‌ای از اردوگاه‌های بازآموزی سیاسی در این منطقه وجود دارد که بیش از یک میلیون نفر به طور خودسرانه در آن بازداشت شده‌اند.

در این اعلامیه در مورد شکنجه، رفتارهای ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز، عقیم سازی اجباری، خشونت جنسیتی و جدایی اجباری از کودکان اقلیت اویغور و سایر اقلیت‌ها صحبت شده است.  

با این همه ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد این اعلامیه را دروغ خواند و آن را توطئه‌ای برای آسیب رساندن به چین نامید و محکوم کرد.

وی گفت: سین کیانگ از توسعه لذت می‌برد و مردم  به پیشرفت‌های انجام شده افتخار می‌کنند.

انتهای پیام
captcha