انتشار کتاب «برخی وقایع مهم زمان پیامبر(ص)»
کد خبر: 4008097
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
از سوی مدرسه قرآن دانشگاه تهران/

انتشار کتاب «برخی وقایع مهم زمان پیامبر(ص)»

کتاب «برخی وقایع مهم زمان پیامبر(ص)» از مجموعه آثار از نگاه المیزان به همت مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران منتشر شد.

به گزارش ایکنا، کتاب «برخی وقایع مهم زمان پیامبر(ص)» از مجموعه آثار از نگاه المیزان از سوی نشر قرآن و اهل بیت نبوت، در قطع وزیری به نویسندگی سیدمحمدحسین طباطبایی و گردآورندگی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: انسان‌ها همواره در طول تاریخ به زندگی افراد شاخص در اجتماعات اهمیت داده و نوع زندگی و سیره این افراد را الگوی خویش قرار می‌داده‌اند. این مطلب چیزی است که از دیدگاه قرآن نیز معنا و مفهوم دارد. زندگی جامعه و نبی‌ای را به عنوان شاخص مطرح می‌نماید و از زوایای مختلف آن را بررسی می‌کند.

همچنین قرآن به عنوان کتاب انسان‌ساز به معرفی الگوهایی می‌پردازد که انسان‌ها از دیدن سلوک و منش موحدانه ایشان برای زندگی بهتر الگوبرداری کنند. از سویی دیگر قرآن این الگوها و به عبارت دقیق‌تر اسوه‌ها را در وضعیتی فردی و اجتماعی و نیز در نوع ارتباطشان با خدا و مردم، نیز نوع ارتباط و مواجهه‌شان با هستی و موجودات آن معرفی می‌کند و از این رهگذر الگو اسوه مردم را از جنبه‌های مختلف معرفی می‌کند تا در جنبه‌های مختلفی الگوی انسا‌ن‌ها باشند.

پیامبر عظیم‌الشأن اسلام صلی الله علیه و آله به نص صریح قرآن اسوه است. اسوه‌ای برای تمام انسان‌ها و اسوه‌ای به وسعت تاریخ بشریت. به گونه‌ای که برای هر انسانی و درهر برهه‌ای اسوه است. طبیعی است این مهم ممکن نیست مگر اسوه معرفی شده، انسانی کامل باشد که کمالات تاریخ بشریت، در برابر کمالش ناقص باشد.

این کتاب که مشتمل بر آراء علامه طباطبایی می‌باشد، به بررسی و تحلیل برخی وقایع دوران پیامبر می‌پردازد که قرآن نیز آن را به نص صریح خویش بیان فرموده است. لذا این مطالعه ما را با گوشه‌هایی از زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آشنا می‌سازد. در پایان می‌توان گفت مطالعه این وقایع، مطالعه برخی وقایع زندگی اسوه بشریت است که قرآن آن را مطرح کرده و برای همیشه مایه ذکر انسان‌ها قرار داده است.

این کتاب به بخشی از جریان زندگی پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و اله در تفسیر المیزان اشاره دارد که علامه طباطبایی به بهانه شرح آیات به آن پرداخته‌اند. از مطالب یاد شده می‌توان به ‌عنوان برجسته‌ترین رخدادهای زندگی پیامبر صلی‌الله علیه و آله یاد کرد.

علاقه‌مندان از لینک yun.ir/jio24a می‌توانند نسخه چاپی و الکترونیک این کتاب را دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha