ردیف‌های خاص بودجه‌ فعالیت‌های قرآنی دانشگاه تهران کافی نیست
کد خبر: 4013299
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
سیدمحمد مقیمی:

ردیف‌های خاص بودجه‌ فعالیت‌های قرآنی دانشگاه تهران کافی نیست

سرپرست دانشگاه تهران درباره وضعیت بودجه‌های قرآنی این دانشگاه گفت: ردیف‌های خاصی برای این کار وجود دارد، ولی کافی نیست. باید هم منابع مالی مناسبی را اختصاص دهیم و هم برنامه روشنی برای چشم‌انداز بحث‌های قرآنی داشته باشیم.

سیدمحمد مقیمیسیدمحمد مقیمی، سرپرست دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد برنامه‌هایی که برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی در این دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی ما این است که قرآن در زندگی دانشجویی و دانشگاهیان جاری و ساری باشد. ما یک کشور اسلامی هستیم و معتقدیم که حکومتی اسلامی را برپا کرده‌ایم. اگر آموزه‌های قرآنی در رفتار، اعمال و کردار مدیران ونیز تمام اجزا و عناصر این حکومت اسلامی وجود نداشته باشد، قاعدتاً فقط جز اسم چیز دیگری نخواهد بود.


بیشتر بخوانید:


مؤلف کتاب «اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام» افزود: وقتی از دانشگاه اسلامی صحبت می‌کنیم معنای آن این است که باید بحث‌های قرآنی شناخته و آموزش داده شود و بعد تدبر در بحث‌های قرآنی و آموزه‌های دینی‌ بسیار مهم است و باید فعالیت‌های قرآنی عمیق‌تر و گسترده‌تر شود.

وضعیت بودجه‌های قرآنی در دانشگاه تهران

مقیمی درباره وضعیت بودجه‌های قرآنی دانشگاه تهران اظهار کرد: ردیف‌های خاصی برای این کار وجود دارد ولی کافی نیست. قطعاً باید هم منابع مالی مناسبی را اختصاص دهیم و هم برنامه روشنی برای چشم‌انداز بحث‌های قرآنی داشته باشیم تا بدانیم که چه مسیری را باید طی کنیم.

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه فلسفه وجودی مدارس قرآن و عترت و همچنین برپایی نمایشگاه‌های قرآن این است که مباحث قرآنی و سیره نظری و عملی ائمه معصومین(ع) بتواند در تمامی ارکان و فعالیت‌های دانشگاه مشاهده شود، بیان کرد: تلاش‌ می‌شود که در تمام فعالیت‌های دانشگاه شاهد حضور فرهنگ قرآنی و برکات مباحث قرآنی به ویژه تدبر در آن باشیم.

کد

مقیمی اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید می‌کند این است که قرائت به خودی خود ثواب و برکات زیادی دارد، اما تدبر در قرآن و کاربرد آموزه‌های قرآنی و مرتبط با احادیث و روایات ائمه معصومین(ع) در زندگی اجتماعی ما به ویژه دانشجویان مهم است.

وی گفت: همچنین در بحث تحول علوم انسانی قاعدتاً مراجعه به تفاسیر قرآنی دغدغه‌ ماست که می‌تواند راهگشا باشد. ان‌شاء‌الله هم رفتارهای ما قرآنی باشد و هم محتوای آنچه آموزش می‌دهیم و روش‌های آموزشی‌مان نیز مبتنی بر آموزه‌های الهی باشد.

انتهای پیام
captcha