دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی پست خود را تحویل گرفت
کد خبر: 4014151
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی پست خود را تحویل گرفت

«حسین ابراهیم طه» از جمهوری چاد، امروز چهارشنبه، 26 آبان، پست خود را به عنوان دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی تحویل گرفت.  

به گزارش ایکنا به نقل از una-oic، حسین ابراهیم طه، در نوامبر 2020 (آذرماه 99) در چهل و هفتمین نشست شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در شهر نیامی، پایتخت نیجر برگزار شد، به عنوان نماینده کشورهای آفریقایی، برای مدت 5 سال به سمت دبیرکل سازمان همکاری اسلامی انتخاب شد.
 
حسین ابراهیم طه سال 1951 در شهر ابشی چاد به دنیا آمد و مقاطع ابتدایی و متوسطه تحصیلی را در چاد به اتمام رسانده و برای مقطع کارشناسی نیز در سال 1972 وارد مؤسسه ملی زبان‌ها و تمدن‌های شرقی پاریس شد.
 
وی علاوه بر مأموریت‌های سفیر و مشاور، در سال 2017 به عنوان وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی چاد انتخاب و در سال 2019 به سمت مشاور رئیس جمهور منصوب شد.
 
از دیگر مناصب او می‌توان به سفیر چاد در فرانسه، اسپانیا، پرتغال، یونان و واتیکان اشاره کرد. او همچنین سمت مشاور ارشد سفارت جمهوری چاد در عربستان سعودی را نیز بر عهده داشت.
 
دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی که به زبان‌های فرانسوی، عربی و انگلیسی مسلط است، از امروز به عنوان جانشین یوسف بن احمد العثیمین پست جدید خود را به عنوان دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، در مقر این سازمان در جده تحویل گرفت.
انتهای پیام
captcha