برگزاری دوره‌ ارتقای صوت و لحن قاریان در نجف
کد خبر: 4014685
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

برگزاری دوره‌ ارتقای صوت و لحن قاریان در نجف

مؤسسه قرآن کریم نجف اشرف وابسته به آستان مقدس عباسی از برگزاری دوره جدید آموزش ارتقای صوت و لحن قاریان قرآن خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الکفیل، مؤسسه قرآن کریم نجف اشرف وابسته به مجمع علمی قرآن کریم آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع) یک دوره آموزش تخصصی صوت و لحن قرآن کریم برگزار کرده است.

این دوره آموزشی از سوی شیخ مهدی قلندر البیاتی، از قاریان برجسته عراقی برای مجموعه‌ای از قاریان این کشور برگزار می‌شود.

احمد الزاملی، مسئول حوزه تلاوت این کانون در گفت‌وگو با شبکه الکفیل گفت: هدف این دوره، کمک به ارتقای سطح صوت قرائات از طریق کسب دروس مختلف مرتبط با این علم از جمله علم مقامات، تلاوت قرآن با رعایت مقامات و لحن‌های عربی و علم صوت و لحن و ارتقای سطح تلاوت قاریان شرکت‌کننده به نحوی است که آنها را برای خدمت بیش‌تر به کتاب مقدس خدا آماده کند.

وی افزود: این دوره که سه روز در هفته برگزار می‌شود، به مدت پنج ماه ادامه خواهد داشت و در آن روش‌ها و برنامه‌های درسی نوین، برای ارائه اطلاعات نظری و عملی مربوط به صوت و لحن به‌کار گرفته و در پاسخ به خواسته قاریان برای ارتقای سطح آنها در این خصوص برگزار می‌شود.

الزاملی گفت: از برجسته‌ترین موضوعاتی که در این دوره مطرح می‌شود، می‌توان به مواردی چون ویژگی‌های صوت انسان، تارهای صوتی و نحوه عملکرد آنها، انواع تمرین‌های طولانی‌کننده نفس، کاربردهای عملی لحن‌های قرآنی، تعریف صوت و تبیین خصوصیات و اجزای آن و راه‌های ارتقا، آموزش و حفظ آن و تعريف لحن‌های قرآنی و چگونگی اجرای تئوری و عملی آنها در زمينه تلاوت قرآن اشاره کرد.

شایان ذکر است دوره‌های برگزار شده توسط مؤسسه قرآن کریم نجف اشرف بخشی از مجموعه فعالیت‌های قرآنی است که دوره‌های آموزشی یکی از ارکان مهم آن محسوب می‌شود و مدیریت این مؤسسه قرآنی، برای آن اولویت قائل است تا قاریانی را تربیت کنند که در احکام قرائت مهارت بالایی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha