تواضع شهید انصاری و زنده‌یاد قولی زبانزد همگان بود
کد خبر: 4015082
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
در نشست بیروت بیان شد:

تواضع شهید انصاری و زنده‌یاد قولی زبانزد همگان بود

رایزن فرهنگی ایران در لبنان طی مراسم یادبود مرحوم اکبر قولی و هشتمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی اسبق كشورمان در بیروت اظهار کرد: شهید انصاری و زنده یاد قولی، در زندگی‌شان هیچگاه طلبکار نبودند و منتی بر كسی نداشتند؛ تواضع، فروتنی و بی‌ادعایی‌شان زبانزد همگان بود.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، مراسم یادبود سومین روز درگذشت جانباز فداكار دفاع مقدس، مرحوم اكبر قولی، معاون توسعه فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هشتمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی اسبق كشورمان در لبنان كه در 28 آبان 1392 بر اثر دو حمله تروریستی تكفیری‌ها همراه با 25 نفر در بیروت به شهادت رسید، از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم كه با حضور محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در بیروت، اعضای سفارت، رایزنی و ایرانیان مقیم این كشور برگزار شد، سخنرانان به تشریح ویژ‌گی‌های این دو فعال عرصه فرهنگی كشورمان سخن گفتند.

عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی كشورمان طی سخنانی گفت: مراسم امشب به یاد دو پیرو صدیق اهل‌ بیت(ع) و دو یار انقلاب اسلامی و دو پیام‌آور راستین فرهنگ و اندیشه‌های والای كشورمان است.

شهید انصاری و زنده‌‌یاد قولی، با یكدیگر، هم‌رزم، هم‌كار، هم‌فكر و هم‌راه بوده‌اند. آن دو برای نزدیك شدن به پروردگاشان و ورود به بهشت برین با هم مسابقه گذاشته بودند، شهید انصاری هشت سال پیش به شهادت رسید و مرحوم اكبر قولی با تحمل رنج‌های حاصل از جراحت جانبازی‌اش سه روز پیش به او پیوست.

گرچه او قبل از نیل به افتخار جانبازی، یك بار هم بر اثر موج انفجار از هوش رفته بود و پیكرش با شهدا به پشت جبهه انتقال داده شده بود؛ اما دفاع از میهن و صیانت از آرمان‌هایش در عملیات بعدی پای خود را از دست داده بود و 30 سال پیش آن را در بهشت جا گذاشته بود.

خامه‌یار افزود: شهید انصاری برای لقاء الله، سخت عجله داشت و در یك قرار مشترك با غضنفر ركن‌آبادی، سفیر وقت كشورمان در لبنان، او را جا گذاشت و به شهادت رسید. اما،‌ ركن‌آبادی، پس از مدتی از سكوی حج و از مشعر الحرام به او پیوست و به شهادت رسید.

خامه‌یار، این دو یار را زَین و زیبنده مكتب امام صادق(ع) دانست و آنان را مصداق زنده «كونوا دعاة للناس بغیر ألسنتكم»(با عملتان مردم را به حق دعوت كنید نه بازبانتان) بر شمرد.

وی افزود: شهید انصاری و زنده‌یاد قولی، در زندگی‌شان هیچگاه طلبکار نبودند، و منتی بر كسی نداشتند، تواضع، فروتنی و بی‌ادعایی‌شان زبانزد همگان بود، آنان دیندارانی صادق، انقلابیونی مقاوم، خوش‌رفتار، نیك‌پندار و پاك سرشت و خوش‌خو، و برای همه خیرخواه بودند.

رایزن فرهنگی كشورمان، ضمن بر شمردن فعالیت‌ها و نقش آنان در تبلیغ رسالات الهی، اندیشه‌های تابناك انقلاب اسلامی و فرهنگ والای ایران‌زمین، از شركت‌كنندگان در این مراسم تشكر و قدردانی كرد.

سخنران بعدی مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌مهر، رئیس «جامعة المصطفى العالمیه» واحد لبنان و سوریه بود که با نقل حدیثى از امام سجاد(ع) در دعاى مكارم الاخلاق گفت: ما نمی‌دانیم كه در آخرت از چه مسئله‌ای سؤال خواهد شد ولی خداوند تبارك و تعالی این را می‌داند و در تلفیق این دعا به این نتیجه می‌رسیم كه خدایا من از تو درخواستی دارم که آن رزقم است و رزق صرفاً مال دنیا نیست بلكه رزق اصلی توفیقاتی است كه در خدمت انسان پیدا می‌كنیم.

شهید انصاری، شهید ركن‌آبادی و مرحوم قولی كسانی بودند كه افتخار خدمتگزاری داشتند و رزق آنها یكی شهادت در بیروت، یكی شهادت در سرزمین منا و دیگری مجروحیت در جبهه‌ها و قطع شدن پا، اینها رزق‌هایی است كه خداوند برای این عزیزان مقدر كرده است و رزقی كه برای همه ما مقدر است، خدمتگزاری است.

مراسم فوق كه با تلاوت قرآن كریم آغاز شده بود، با خواندن دعای كمیل و ذكر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) پایان یافت.

انتهای پیام
captcha