یادواره شهدای فرهنگی از سوی دارالقرآن اهل بیت(ع) برگزار شد + عکس
کد خبر: 4016278
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

یادواره شهدای فرهنگی از سوی دارالقرآن اهل بیت(ع) برگزار شد + عکس

همزمان با هفته بسیج یادواره شهدای فرهنگی به همت دارالقرآن اهل بیت(ع) و جمعی از نهادهای فرهنگی برگزار شد.

یادواره شهدابه گزارش ایکنا، همزمان با هفته بسیج یادواره شهدای فرهنگی به همت مدیریت آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان شهرستان خمینی‌شهر و مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) با حضور آیت‌الله موسوی، امام‌جمعه خمینی‌شهر، سرهنگ کریمیان، فرمانده سپاه ناحیه خمینی‌شهر، مقتدایی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده شهید مدافع حرم عبدالرضا مجیری، 22 خانواده شهید فرهنگی و نویسندگان فرهنگی حوزه دفاع مقدس در سالن امام حسین(ع) مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) روز پنجشنبه، چهارم آذرماه برگزار شد.

مؤمنیان، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به اقتدار بسیج گفت: نسل جوان و نوجوان با تلاش در مسائل فرهنگی می‌تواند در برابر دشمن ایستادگی كند. جوانان باید با معارف اسلامی آشنا شوند و با مسلح شدن به سلاح علم و ایمان در ساختن سایر اقشار مردم و گسترش فرهنگ اسلامی تلاش کنند.

وی آموزش دانش‌آموزان را اینگونه توصیف کرد: علاوه بر كسب علم، خودسازی و تقویت اراده و انگیزه برای حركت نیرومند بسیج در عرصه‌های مختلف ضروری است.

امام جمعه خمینی‌شهر گفت: با نظر به جایگاه و اهمیت نقش‌آفرینی بسیج در جامعه و پذیرش این امر كه مهم‌ترین قالب و شكلی كه مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت داوطلبانه در آن حضور یافته‌اند و با عضویت در آن در مقاطع حساس از ارزش‌های اسلامی و انقلاب دفاع و حمایت كرده‌اند‌، بسیج است‌، به این فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه بسیج باید توجه كرد‌ که «بسیج یعنی متن مردم‌، آن مردمی كه می‌توان امید دفاع از انقلاب را از آنها داشت‌.

وی با اشاره به استقامت بسیجیان در زمینه‌سازی اعتلای کشور و با اشاره به آیه 146 سوره آل عمران «وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ» که خداوند استقامت‌کنندگان را دوست دارد، افزود: چه بسیار پیامبرانى که مردان الهى فراوانى به همراه آنان جنگ کردند! آن‌ها هیچگاه در برابر آنچه در راه خدا به آنان مى‌رسید، سست و ناتوان نشدند، (و تن به تسلیم ندادند) و خداوند استقامت‌کنندگان را دوست دارد.

در پایان از سه نویسنده فرهنگی در حوزه دفاع مقدس که با قلم خود همچنان راه شهدا را ادامه می‌دهند، زهرا معمارزاده، زینب فخاری و زهرا عابدی و همچنین از 22 خانواده شهید فرهنگی تجلیل شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha