مکتب امام زمان(عج) ادامه‌دهنده مکتب حسینی است + عکس
کد خبر: 4016373
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
استاد حوزه و دانشگاه:

مکتب امام زمان(عج) ادامه‌دهنده مکتب حسینی است + عکس

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا میلانی‌نژاد با اشاره به اینکه عقل و فطرت ريشه ايمان به خداست، بیان کرد: مکتب امام زمان(عج) ادامه‌دهنده مکتب حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا میلانی‌نژاد، استاد حوزه و دانشگاهبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا میلانی‌نژاد، استاد حوزه و دانشگاه، پنجم آذرماه، در مراسم پرفیض دعای ندبه که به‌مناسبت هفته بسیج در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: فهم، درک، قبول و باور کردن قواعد سوره مبارکه جمعه یکی از قواعد قرآنی است که در ضمیر آیاتش چراغ راه هدایت دارد که می‌تواند در عالم تحول‌آفرین باشد و سبب تغییرات شود.

وی افزود: سوره جمعه یکی از القاب حضرت صاحب‌الامر(عج) است و این لقب یعنی اینکه حضرت مهدی موعود(عج) جمع‌کننده همه وجود و خوبی‌های انبيا و اوليا الهی و پیامبران خدا تا حضرت خاتم‌الانبیا(ص) به مانند توحید حضرت ابراهیم(ع) و تسلیم حضرت اسماعیل(ع) و صبر و حلم امام حسن(ع) و ایثار امام حسین(ع) و طول سجده امام سجاد(ع) و انفاق حضرت زهرا(س) و امام متقین علی(ع) و مردم‌دوستی و مردمداری رسول‌الله(ص) و شجاعت حضرت عباس(ع) و کظم غیظ امام موسی کاظم(ع) و دیگر صفات نیکو الهی در خود است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه امنیت و آسایش امروز مملکت مدیون شهدای راه اسلام، حقانیت، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی است، گفت: خلق عالم هستی توسط ذات اقدس باریتعالی سلسله مراحلی داشته است و این سلسله تکامل خلایق را از روز یکشنبه آغاز کرد و بعد از خلق همه عالم هستی، در صبح روز جمعه انسان را آفرید و سرشت و فطرت انسان به‌عنوان عالم صغیر برگرفته از خلقت عالم است و انسان‌ها باید بدانند که بعد از این مراحل، مرگ قطعی است و اگر انسانی به مرگ و آخرت فهم و باور پیدا کرد این فهم و باور از او یک انسان واقعی به‌وجود می‌آورد. یعنی به کسی ظلم و بدی نمی‌کند بلکه به دنبال ظلم‌ستیزی نسبت به امت‌هاست. همچنین پايه تشکیل بسیج در جهان از همین رویه استکبارستیزی و روحیه ظلم‌ستیزی الگو گرفته است، یعنی از مرگ هراسی ندارد و جان خود را برای دفاع از ملت‌های مظلوم فدا می‌کنند. اما مستکبران و طاغوتیان شیطانی به دنبال نابود کردن مردم هستند و در پی این هستند که خودشان فقط حق حیات دارند.

وی تصریح کرد: حکومت غاصب، کودک‌کش، قلابی و جعلی رژیم صهیونیست در رأس تمامی فتنه‌هاست و همان‌طور بر همگان گواه و آشکار شده است که این رژیم غاصب تحت سلطه نظام‌های شیطانی در بحث تغدیه توانسته است که عالم را مبتلا کند و منشأ و ریشه جدیدترین بیماری‌ها و سرطان‌هاست.

صراط مستقیم؛ یکی از بهترین دعاهای قرآنی

حجت‌الاسلام میلانی‌نژاد با اشاره به اینکه صراط مستقیم یکی از بهترین دعاهای قرآنی است، بیان کرد: مکتب شهید فهمیده و حاج قاسم سلیمانی به دنبال تأمین آسایش و امنیت برای ناموس مردم و مرزهای سرزمینی است و حاضرند جان خود را فدا کنند تا امنیت پایدار در کشور و منطقه حفظ و حاکم باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عقل و فطرت ريشه ايمان به خداست، بیان کرد: مکتب امام زمان(عج) ادامه‌دهنده مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

زمان صدور فرمان «قُم بِاذنِ الله»

وی در ادامه اضافه کرد: از راه‌هاى شناخت خدا و يكتايى او، توجه به يک قدرت نجاتبخش و «أمّن يجيب» یعنی بریدن از قدرت‌ها و وسايل ديگر در هنگام اضطرار است. همچنین شرط استجابت دعا «يجيب المضطر» یعنی قطع اميد از ديگران و اخلاص در دعاست. آنان كه با سكوت، از خداوند حاجتى مى‌خواهند، خداوند از حالشان با خبر است ولى دوست دارد بندگانش «اذا دعاه» یعنی حاجت خود را به زبان آورند. زيرا «يجعلكم خلفاء الارض» یعنی اینکه انسان بر طبيعت حكومت دارد. لذا تا زمانی که مردم به‌طور حقیقی خواهان ظهور نباشند خداوند اذن ظهور نخواهد داد. آنگاه که مردم مضطرانه خواستار فرج شوند و به کلی چشم از عالم اسباب برگیرند و تمام قلب و روحشان را در اختیار باری تعالی قرار دهند، حضرت حجت مضطرانه دست به دعا بر‌می‌دارند و آنگاه است که فرمان «قُم بِاذنِ الله» صادر خواهد شد.

در پایان زین‌العابدین غلام، ذاکر اهل‌ بیت(ع) به مرثیه‌سرایی پرداخت و سیده‌کوثر موسوی، دانش‌آموز پايه سوم ابتدایی دبستان کوثر پردیس شهرستان کرج شعر «عاشقی دردسری بود؛ نمی‌دانستیم» در وصف امام زمان(عج) را به صورت دکلمه‌وار و حماسی برای حاضران قرائت کرد.

حامدفکوری

انتهای پیام
captcha