معرفت جامعه؛ شرط ظهور امام زمان(عج)
کد خبر: 4016497
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
آیت‌الله مجدهاشمی بیان کرد:

معرفت جامعه؛ شرط ظهور امام زمان(عج)

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در اخبار و احادیث داریم که در آخرالزمان اگر شناخت امام زمان(عج) و معرفت به ایشان به یک حد مطلوب رسید امام تشریف می‌آورد و شرط ظهورش معرفت جامعه به امام زمان(عج) است و این برعکس تفکر کسانی است که فکر می‌کنند باید جهان پر از گناه شود تا امام بیاید و این برخلاف آن است.

آیت‌الله سیدجلال مجدهاشمی، استاد حوزه و دانشگاهبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله سیدجلال مجدهاشمی، استاد حوزه و دانشگاه، پنجم آذرماه در سلسله جلسات اهمیت شناخت امام زمان(عج) که در مسجد جامع غدیرخم پاسداران برگزار شد، گفت: بنا بر آنچه از روایات استفاده می‌شود، ظهور حضرت در روز جمعه‌ای که برابر با روز عاشوراست، واقع خواهد شد. اولین گام در موضوع مهدویت شناخت امام زمان(عج) است؛ در جلسات قبل هم به این روایت اشاره شد که هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.

وی با بیان اینکه قرآن برای عمل است و وقتی قرائت آن به مرحله عمل نرسد هیچ اثر و فایده‌ای ندارد، ادامه داد: اساس عمل صالح نیت است، اگر بخواهیم عمل مقدسی انجام دهیم ولی نیت خالص و خدایی نباشد، انجام آن عمل فایده‌ای ندارد. بنابراین در قرائت قرآن نیز نیت‌مان باید پاک، صادق و خدایی باشد. بعد از نیت، قرائت قرآن باید خوب و صحیح باشد، چراکه قرائت خالی فایده‌ای ندارد و باید آن را فهمید و درک کرد. حالا امام زمان(عج) هم مثل همین شناخت و عمل به قرآن است که باید امام را هم خوب بشناسید.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در دین و ایمان فارغ‌التحصیلی وجود ندارد، گفت: این‌طور نیست که انسان در کلاس دین فارغ‌التحصیل شود؛ در ایمان هم فارغ‌التحصیل نداریم. ایمان بی‌نهایت است، چراکه انسان را به‌سوی خدا می‌برد و خدا هم نهایت ندارد. این‌طور نیست که یکی بگوید من دیگر ایمانم به حد آخر رسیده است.

آیت‌الله مجدهاشمی با اشاره به علت اهمیت تکرار بعضی روایات و حتی نماز، گفت: بعضی موارد را زیاد باید گفت و تکرار کرد تا در وجود انسان ملکه شود، عبادت خدا باید در وجود انسان ملکه شود. اولین چیزی که برای شناخت امام زمان(عج) لازم است، این است که انسان احساس کند که شناخت ایشان واجب، لازم و حتمی است. هر چقدر معرفت ما نسبت به حجت خدا بیشتر شود معرفت ما به خدا نیز بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: در اخبار و احادیث داریم که در آخرالزمان اگر شناخت امام زمان(عج) و معرفت به ایشان به یک حد مطلوب رسید امام تشریف می‌آورد و شرط ظهورش معرفت جامعه به امام زمان(عج) است و این برعکس تفکر کسانی است که فکر می‌کنند باید جهان پر از گناه شود تا امام بیاید و این برخلاف آن است.

امیرمحسن سلطان احمدی

انتهای پیام
captcha