فلسفه غیبت امام زمان(عج)/ رمز استواری در دین چیست
کد خبر: 4018016
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰

فلسفه غیبت امام زمان(عج)/ رمز استواری در دین چیست

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان روایتی درباره فلسفه غیبت امام زمان(عج) گفت: اگر اهل بیت(ع) خونی در راه خدا نثار می‌کنند، باید ثمره داشته باشد نه این که هدر رود، بنابراین لازم است امام مدتی از حیات خویش را در غیبت بسر ببرد تا شرایط ظهور فراهم شود.

علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 12 آذرماه در سلسله سخنرانی‌های مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» گفت: زراره می‌گوید به امام باقر(ع) عرض کردم سبب غیبت امام مهدی(عج) چیست؟ امام فرمود: بیم کشته شدن دارد. ترس اگر از سر زبونی و ضعف نفس باشد مذموم است اما ترس اگر بر اثر تدبیر و تعقل باشد، این ترس نیکو پسندیده است.

وی افزود: اگر اهل بیت(ع) خونی در راه خدا نثار می‌کنند، باید ثمره داشته باشد نه این که به هدر برود، بنابراین لازم است امام مدتی از حیات خویش را در غیبت بسر برد تا شرایط ظهور فراهم شود. اگر شرایط فراهم نشود، با اینکه کشته شدن با نیت الهی باشد، اما وقتی نتیجه‌ای در بر نداشته باشد مخصوصاً برای امام زمان(عج) که تنها منجی عالم هست چه سودی دارد.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز در ادامه سخنان خود به تبیین رمز استواری در دین پرداخت و گفت: ثابت‌قدم بودن در دین، موهبت بزرگ الهی است، فراز و نشیب روزگار نباید ما را عوض کند.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید اگر دین خدا را یاری کردید، قدم‌هایتان را استوار می‌کنیم، افزود: در هر حال و وضعی که هستید خدا را از یاد نمی‌برید. این امداد خدا است. اگر در مشکلات و گرفتاری‌ها از خدا نمی‌بُرید، ثبات قدم الهی برای شما رقم خورده است.

برخی قانون‌گذارها قانون گریزند

حدائق در ادامه با اشاره به برخی از اتفاقات روز جامعه گفت: قانون ضعف دارد، یکی از نقاط ضعف قانون این است که بعضی از قانون‌گذارها قانون‌گریزند، لذا بعضی‌ها هم درددل می‌کنند که اگر قانون است، پس چرا برای فلانی اجرا نمی‌شود؟ چرا فلانی را استثنا می‌کنند؟ این ضعف قانون است.

عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف قانون که اخلاقیون به آن می‌گیرند این است که در خلوت، کار از او برنمی‌آید، افزود: تخلفات هم نوعاً در خلوت‌هاست و در محیط‌های دربسته است. جایی که کسی نیست و سندی ایجاد نمی‌شود، در آنجا تخلف اتفاق می‌افتد. قانون همگانی هم نیست. بشر باید به سمت قانون الهی برود. قانونی که خلوت و جَلْوَتش را مدیریت کند و خدا را در نظر بگیرد.

وی با ذکر این نکته که آدم‌های متدین، متخلف نیستند، گفت: البته متدین بودن به محاسن نیست. محاسن داشتن، یک امتیاز است. تسبیح در دست داشتن، نشانه‌ تدین نیست؛ تدین یعنی اطاعتِ خدا و ترک نافرمانی خدا، یعنی خدا را و رضایت الهی را و قوانین الهی را دور نزنیم.

انتهای پیام
captcha