امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهران
کد خبر: 4018956
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهران

تفاهم‌نامه‌ همکاری میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران با سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به نمایندگی از پژوهشکده‌ها و واحدهای جهاد دانشگاهی استان تهران، در ذیل تفاهم‌نامه ملی میان مرکز مدیریت خدمات حوزه‌های علمیه‌ کشور و جهاد دانشگاهی به امضای طرفین رسید.

به گزارش ایکنا، در پی تفاهم‌نامه ملی همکاری مشترک جهاد دانشگاهی با مرکز مدیریت خدمات حوزه‌های علمیه‌ کشور، عصر امروز ۱۵ آذرماه، تفاهم‌نامه‌ای میان مرکز مدیریت خدمات حوزه‌های علمیه استان تهران با سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به نمایندگی از پژوهشکده‌ها و واحدهای جهاد دانشگاهی استان تهران، با حضور محمدحسین حسنی، رییس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران امضا شد.

این تفا‌هم‌نامه در راستای همکاری در عرصه‌های سلامت، فرهنگی، آموزشی پژوهشی، ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای توسعه کسب‌وکار، استفاده از توانمندی طرفین و افزایش تعاملات و توسعه کمی و کیفی همکاری‌های طرفین تنظیم شده است.

حجت‌الاسلام اکبری ضمن تأکید بر لزوم عملیاتی شدن مفاد تفاهم‌نامه اظهار کرد: وقتی در تفاهم‌نامه مطلبی قید می‌شود، جامعه هدف مطالبه‌گر است. ما هم عمل‌گرا هستیم و دنبال نتیجه کار هستیم و نمی‌خواهیم کار ناتمام بماند. امیدواریم طلاب هم بتوانند از ظرفیتی که در این نهاد وجود دارد، استفاده کنند و حتی مردم را هم تشویق کنند که از امکانات آن استفاده کنند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و مرکز خدمات حوزه علمیه تهران

در ادامه محمدحسین حسنی اظهار کرد: ما از روز انعقاد تفاهم‌نامه، مراحل عملیاتی شدن و ارائه خدمات را پیگیری خواهیم کرد. در همین راستا، گروهی مجازی با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی تشکیل شده است تا هر زمان در فرآیند خدمت‌رسانی به طلاب اختلالی پیش آمد، سریعاً پیگیری شود.

وی در ادامه به زمینه همکاری میان حوزه و خبرگزاری ایکنا اشاره کرد و گفت: ما الآن در سی و هفت کشور حضور داریم و ایکنا در بسیاری از کشورها، تنها منبع حوزه معارف قرآنی به شمار می‌آید. بنابراین خبرگزاری اینکا از ظرفیت بین‌المللی برخوردار است و ما در بخش تأمین محتوای این خبرگزاری به سوی شما دست نیاز دراز می‌کنیم، چرا که به تنهایی نمی‌توانیم در این زمینه تولید محتوا کنیم.

حسنی ادامه داد: نکته جالب این است که استقبال از این خبرگزاری در خارج از کشور بیشتر از داخل کشور است. عطشی که در خارج کشور برای محتوای دینی و قرآنی وجود دارد، بیشتر از آن چیزی است که در داخل کشور خودمان احساس می‌کنیم. دلیلش این است که در داخل این نیاز را پاسخ دادیم، اما در خارج کشور کماکان این نیاز وجود دارد. ما در آینده باید این عطش و اشتیاق را از خارج، وارد کشور کنیم و این موج با فرکانسی بالاتر به داخل کشور خودمان برگردد. ان‌شاءالله با حمایت از سمت حوزه، بتوانیم محتوای اصیل‌تری تقدیم مخاطبین کنیم.

وی با بیان اینکه مخاطبان ایکنا در برخی کشورها مثل فرانسه و آذربایجان بیشتر از مخاطبان فارسی‌زبان آن است، تصریح کرد: به هر حال زمینه کار در ایکنا فراهم است و در زمینه تأمین محتوا به کمک و همکاری شما نیاز داریم.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و مرکز خدمات حوزه علمیه تهران

در ادامه حجت‌الاسلام اکبری عنوان کرد: مجموعه شما برای نظام است و ما هم سرباز نظام هستیم. الآن صد و هشت کشور خارجی در ایران طلبه دارند. ما می‌توانیم از برخی طلاب جامعه‌المصطفی برای تأمین محتوا استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha