تقدیر سازمان ملل از مرکز مطالعات اسلامی الازهر
کد خبر: 4020437
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

تقدیر سازمان ملل از مرکز مطالعات اسلامی الازهر

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از نقش مهم مرکز مطالعات اسلامی الازهر در حمایت از پناهندگان از طریق مشارکت فعال در سازماندهی پویش خیریه قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، مرکز مطالعات اسلامی الازهر از ابتدای سال میلادی پویش «سی روز نیکوکاری» را سازماندهی کرد که طی چهار مرحله به اجرا درآمد. این پویش با هدف حمایت از نیازمندترین گروه‌ها و کاهش رنج آن‌ها در مواجهه با تغییرات شدید آب و هوایی صورت گرفت.

خالد خلیفه، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در شورای همکاری خلیج‌فارس در جریان ارائه گزارش شش‌ماهه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بر اهمیت نقش مرکز تحقیقات اسلامی در حمایت از پناهندگان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه پناهندگان افرادی هستند که بیشترین نیاز به کمک را دارند، تصریح کرد: این پویش پیام‌های مهمی داشت و واکنش‌های مثبتی را نیز در سطح بین‌المللی برانگیخت.

وی افزود: این پویش به روشن شدن نیازهای پناهندگان و در نتیجه جلب حمایت‌های مختلف در راستای برطرف کردن این نیازها کمک بسیاری کرد.

دکتر نظیر عیّاد دبیر کل مرکز مطالعات اسلامی الازهر نیز طی سخنانی  گفت که مشارکت این سازمان در چنین پویش‌هایی ناشی از رسالت جهانی مرکز و تأکید پیوسته آن بر حفظ ارزش‌های انسانی و همبستگی میان تمام انسان‌هاست. وی این امر را پیام مشترک تمام ادیان آسمانی توصیف کرد.

 دکتر عیّاد تصریح کرد: صلح و ثبات عمومی جامعه بدون احسان و همدردی میان مردم و انجام وظیفه خود در قبال یکدیگر محقق نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha