تولید محتوا و انگیزه؛ دو اصل مهم در جهاد تبیین + فیلم
کد خبر: 4032107
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
حجت‌الاسلام محمودی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

تولید محتوا و انگیزه؛ دو اصل مهم در جهاد تبیین + فیلم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: در حوزه جهاد تبیین نیازمند تولید محتوا و مدیران باانگیزه هستیم تا بتوان دستاوردهای انقلاب اسلامی را به خوبی برای مردم و نسل جوان بازگو و تشریح کرد.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با بیان اینکه جهاد تبیین نیازمند محتواست، گفت: متأسفانه باید این را دردمندانه بگویم که در طول این 43 سال در حوزه تولید محتوا کمترین کار صورت گرفته است؛ یعنی شما به‌عنوان یک رسانه کافی است به سازمان‌ها، وزارتخانه‌‎ها و اداره کل‌ها مراجعه کنید و از آنها بخواهید یک آمار از عملکردشان چه پیش از انقلاب و چه پس از آن ارائه دهند، ببینید چند نفر آمادگی دارند جواب شما را بدهند؟ درحالی‌که این کمترین وظیفه یک مجموعه محسوب می‌‎شود.

وی افزود: وقتی ما به این سازمان‌ها می‌گوییم دستاوردهای انقلاب اسلامی را در حوزه کاری خود تشریح کنید باید محتوای ملموس و محسوس داشته باشند و این محتواها باید تصاویر، آمارها، گزارش‌‎ها و مستندات را شامل شود و آنچه را که قبل از انقلاب بوده و بعد از انقلاب اتفاق افتاده را در بر بگیرد. لذا در راستای جهاد تبیین در گام نخست نیازمند تولید محتوا هستیم.


بیشتر بخوانید:


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران «انگیزه» را دومین گام مؤثر در راستای جهاد تبیین توصیف و اظهار کرد: با برخی از مدیریت‌های بی‌انگیزه هیچ اتفاقی نمی‌افتد. با آدم‌های فشل و کم‌درد یا بی‌دردی که کار برایشان روزمره شده و به عبارت بهتر گرفتار روزمرگی شده‌اند، نباید انتظار داشت در حوزه جهاد تبیین اتفاق خاصی بیفتد. انتظاری که از دولت انقلابی می‌رود این است که در تمام بدنه‌های مدیریتی تفکر انقلابی لحاظ شود و آن کسی که خود را با این تفکر وفق می‌دهد، بسم‌الله، این میدان کار و تلاش و جهاد تبیین. اما اگر هر مدیری انگیزه ندارد باید خداحافظی کند و جای خود را به فرد باانگیزه بدهد.

محمودی معتقد است، در حوزه جهاد تبیین رسانه‌ها و مجموعه‌های دولتی کوتاهی کرده‌اند و نتیجه کوتاهی‌ها این شده وقتی می‌خواهیم با جوانان این مرزوبوم به‌ویژه جوانان نسل انقلاب سخن بگوییم دستانمان آن‌قدر پُر نیست.

وی بیان کرد: من فکر می‌کنم دهه فجر بهترین فرصت است؛ دولت باید از کارگزاران خود بخواهد به عرصه جهاد تبیین ورود پیدا کنند. مجموعه‌های هنری و تبلیغی و گروه‌های جهادی باید در حوزه جهاد تبیین محتوا تولید کنند. امروز نیازمند کار جهادی هستیم و با دستور، کاری انجام نمی‌شود. این کار یک کار دلی و عاشقانه است و باید درد و عشق کنار هم جمع شوند تا بتوان از انقلاب و ارزش‌های انقلاب دفاع کرد. دستاوردهای انقلاب اسلامی پرعظمت هستند و در صورت هرگونه کوتاهی، باید در قیامت در قبال امام بزرگوارمان و شهدا پاسخگو بود؛ امام خمینی(ره) انقلاب را انجام داد و مردم لبیک گفتند و این همه عزت خلق شده، آن‌‎وقت اگر عرضه تبیین آن را نداشته باشیم، باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام
captcha