محبوبیت محصولات حلال در میان غیرمسلمانان روسیه
کد خبر: 4037307
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

محبوبیت محصولات حلال در میان غیرمسلمانان روسیه

مسئول بخش کنترل کیفیت محصولات حلال یک مرکز اسلامی در مسکو می‌گوید محصولات حلال در بازارهای روسیه رونق چشمگیری داشته و تقاضا برای آن حتی از سوی غیرمسلمانان بسیار بالاست.

محبوبیت محصولات حلال در میان غیرمسلمانان روسیهبه گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، بازار غذای حلال در روسیه با توجه به افزایش تعداد رستوران‌ها و مؤسسات فعال در این زمینهرونق فراوانی داشته است و این محصولات در میان مسلمانان و سایرین، از محبوبیت فزاینده‌ای برخوردار است.

تعداد فروشگاه‌ها و رستوران‌های حلال به‌ویژه در مسکو افزایش چشمگیری داشته است، آن هم پس از اینکه چند سال پیش تنها دو فروشگاه حلال در این شهر وجود داشت؛ اما تعداد آنها به تدریج افزایش یافت و به ده‌ها باب رسید و علاوه بر این بخش‌های محصولات حلال در مراکز خرید بزرگ هم راه‌اندازی شدند.

مرکز حلال شورای مفتیان روسیه بر استانداردهای کنترل کیفیت مطابق با آموزه‌های شرعی نظارت و گواهینامه‌های مجوز صادر می‌کند و بر تولید و فروش محصولات نظارت دارد.

محمد امین مصطفی، مسئول بخش کنترل کیفیت محصولات حلال یکی از مراکز اسلامی در مسکو در گفت‌وگو با العربی الجدید گفت: تقاضا برای محصولات حلال در حال حاضر بسیار بیشتر شده است، تا جایی که طرفداران بازار حلال روسیه در خارج از این کشور هم گسترش یافته است و محصولات به کشورهای دیگر عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق صادر می‌شود.  

او توضیح داد که تقاضا برای محصولات و غذای حلال فقط مختص مسلمانان و خارجی‌ها نیست، بلکه با توجه به کیفیت محصولات حلال از سوی خود روس‌ها هم تقاضا چشمگیر است و آنها محصولات حلال را بر غیر آن ترجیح می‌دهند.

مصطفی گفت: قابل ذکر است که تقاضا علی‌رغم قیمت بالای محصولات حلال در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار روسیه رو به افزایش است و قیمت بالای این محصولات را به دلایلی از جمله عدم دسترسی به محصولات حلال نسبت به فراوانی بقیه محصولات نسبت می‌دهند؛ زیرا تعداد کارخانه‌های محصولات حلال هم در مسکو کم است و بیشتر واحدهای دیگر هم کارخانه نیستند، بلکه فقط مراکز بسته‌بندی هستند.

خبرنگار العربی الجدید هم با برخی از شهروندان و صاحبان رستوران‌ها و مغازه‌های فروش محصولات حلال به گفت‌وگو پرداخت که بسیاری از آنها رضایت خود را از کیفیت کالاها و غذاهای عرضه شده و همچنین قیمت آن‌ها با وجود قیمت نسبتاً بالا اعلام کردند.

در این زمینه، رستم کریموف، مدیر یکی از رستوران های بزرگ در مسکو می‌گوید: ما با محصولات حلال کار می‌کنیم، زیرا کیفیت بالایی دارند و تمام گوشت‌هایی که به ما فروخته می‌شود، از قزاقستان سفارش می‌دهیم. محصولاتی را که در تهیه همبرگر و پیتزا استفاده می‌کنیم از داخل روسیه می‌خریم که البته حلال است.

وی افزود: بسیاری از ساکنان روسیه به دلیل کیفیت منحصر به فرد محصولات و غذاهای حلال ترجیح می‌دهند از این محصولات  بخرند و بسیاری از آنها برای صرف غذا به اینجا می‌آیند.

تاتیانا ولادیمیروا، شهروند روسیه هم می‌گوید: اگرچه من مسلمان نیستم، اما ترجیح می‌دهم به چنین رستوران‌هایی بروم زیرا غذاهای باکیفیت در آنها پیدا می‌کنم.

گاویگ محمد، فروشنده در یکی از فروشگاه‌های مسکو، می‌گوید: حدود 3 سال است که اینجا کار می‌کنم و محصولات حلال زیادی در اینجا وجود دارد. قیمت محصولات هم متوسط است و آن طور که می‌گویند قیمت‌ها خیلی بالا نیست.

انتهای پیام
captcha