جهاد تبیین از اولویت‌های دیوان محاسبات آذربایجان‌شرقی است
کد خبر: 4038385
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

جهاد تبیین از اولویت‌های دیوان محاسبات آذربایجان‌شرقی است

مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: توجه به جهاد تبیین یکی از اولویت‌های اصلی دیوان محاسبات استان در دوره جدید مدیریتی است تا بدین وسیله ضمن عمل به وظایف ذاتی، قانونی و شرعی خود نسبت به ارائه گزارش‌های عملکرد و شفاف‌سازی در حیطه کاری برای عموم مردم اقدام شود.

جهاد تبیین از اولویت‌های دیوان محاسبات آذربایجان شرقی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا کردلو، مدیرکل دیوان محاسبات استان، امروز، چهارم اسفندماه، در جمع خبرنگاران، نبود شناخت عمومی از دیوان محاسبات را یکی از مشکلات پیشروی این سازمان برشمرد و گفت: متأسفانه تاکنون در حوزه اطلاع‌رسانی عمومی از کارکردها، ماموریت‌ها و اهداف و محورهای فعالیت دیوان محاسبات در سطح عموم جامعه آگاهی رسانی دقیقی نشده است که در این رابطه رسانه‌های گروهی می‌توانند با انتشار اخبار و تهیه گزارش‌های مختلف زمینه‌های شناخت مردم از سازمان را فراهم سازند.

وی اظهار کرد: توجه به جهاد تبیین یکی از اولویت‌های اصلی دیوان محاسبات آذربایجان‌شرقی در دوره جدید مدیریتی است تا بدین وسیله ضمن عمل به وظایف ذاتی، قانونی و شرعی خود نسبت به ارائه گزارش‌های عملکرد و شفاف سازی در حیطه کاری برای عموم مردم اقدام شود.

کردلو، اصول ۵۴ و ۵۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی را موید ارزش، جایگاه و اهمیت دیوان محاسبات در سیستم اداری و سالم سازی محیط های سازمانی دانست و یادآور شد: در این مفاد مهم قانونی، در دسترس آحاد مردم بودن گزارش های دیوان محاسبات مورد تصریح گرفته که متاسفانه این مهم تاکنون در سطح جامعه محقق نشده است.

وی اهمیت قانونی و حوزه فعالیت دیوان محاسبات را بسیار وسیع خواند و ادامه داد: پاسداری از بیت المال جزو وظایف و ماموریت‌های محوری ماست که در این رابطه صیانت از اموال عمومی همواره در دستور کار فعالیت های مجموعه قرار دارد.

کردلو، ادامه داد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر نیازمند همکاری و تعامل نزدیک با رسانه‌ها، مدیران اجرایی، استادان دانشگاه‌ها، نویسندگان و سازمان‌های ملی و بین‌المللی هستیم چون معتقدیم بدون همراهی این افراد نمی توان به اهداف سازمانی دست یافت.

مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی، روی کار آمدن دولت سیزدهم و شعار محوری آن مبنی بر مبارزه با انواع مفاسد اداری و اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: بر همین اساس رویکرد دیوان محاسبات نیز بر پیشگیری از هر گونه تخلفات اداری و زمینه سازی برای سالم سازی سیستم اداری است چون پیشگیری بسیار کم هزینه بوده و ضمن حفظ حیثیت اجتماعی نظام، موجب تقویت حاکمیت نیز می شود.

وی با تاکید بر شناسایی گلوگاه‌های فسادزا در ادارات، سازمان‌ها و نهادهایی که از بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند، خواستار همکاری و کمک اهالی رسانه برای شناخت این گلوگاه‌ها شد و افزود: شاید موضوعی کم اهمیت برای جامعه خبری استان در این زمینه برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد که بر همین اساس تعاملات فی مابین می‌تواند کمک حال ما در انجام ماموریت های محوله باشد.

کردلو، شفاف سازی را یکی از رئوس مهم فعالیت‌های دیوان محاسبات آذربایجان‌شرقی بیان کرد و گفت: بر این اساس ما بیشتر به دنبال آنیم تا مدیران دولتی خودشان برای پاسخگویی علاقه نشان دهند نه اینکه ما سراغ آنها رفته و حساب کشی کنیم، چون واحدهای اداری که بودجه دولتی دارند مکلف به پاسخگویی هستند.

وی نظارت همگانی را اصل مهم در سالم سازی مدیریت‌های دولتی برشمرد و با بیان اینکه جامعه مطالبه گر موجبات سلامت اداری را فراهم می کند، اظهار کرد: در این زمینه باید فرهنگ‌سازی در سطح جامعه توسط رسانه های گروهی به انجام برسد.

انتهای پیام
captcha