دفاع از جریان حق با جهاد تبیین
کد خبر: 4038600
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

دفاع از جریان حق با جهاد تبیین

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت روح‌الله(ره) باقرشهر گفت: برای دفاع از جریان حق یا همان جمهوری اسلامی لازم است که جهاد کنیم، البته جهاد معنای عام ‌دارد که در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به‌کار می‌رود، جهاد می‌تواند در خصوص هر کدام از موضوعات مطرح شده استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا بلاغی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت روح‌الله(ره) باقرشهرحجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا بلاغی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت روح‌الله(ره) باقرشهر در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد جهاد تبیین، گفت: باید توجه داشت که در طول تاریخ و در هر جامعه‌ای دو جریان وجود دارد، یکی جریان باطل و دیگری جریان حق؛ جریان باطل از هر راهی استفاده می‌کند تا به اهداف خاص خود برسد همچون تحریف‌ها و فریب‌هایی که در عصر امروز وجود دارد تا حقایق را وارونه نشان بدهند و مردم شریف ولایتمدار ما را از حقایق اصلی دور کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از اشخاص با رفتار و گفتار خود اثرات مخربی بر روی فرهنگ، جامعه و جوانان می‌گذارند، اظهار کرد: دشمن هر وقت احساس می‌کند که جمهوری اسلامی ایران قوی شده و نمی‌تواند به او ضربه بزند از مسیر تحریف و وارونه نشان دادن حقایق وارد عمل می‌شود؛ همه ما شاهد هستیم که برخی از ارزش‌های انقلاب امروزه خواسته یا ناخواسته مورد هجمه قرار می‌گیرند و تحریف می‌شوند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه باقرشهر افزود: برای دفاع از جریان حق یا همان جمهوری اسلامی لازم است که جهاد کنیم، البته جهاد معنای عام ‌دارد که در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به‌کار می‌رود لکن جهاد می‌تواند در خصوص هر کدام از موضوعات مطرح شده استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه افراد برای ارائه نظر درباره موضوعات خاص از جمله مسائل دینی و سیاسی لازم است که از دانش کافی برخوردار باشند، گفت: باید توجه داشت همان‌طور که در مورد مسائل مربوط به سینما مانند کارگردانی، نویسندگی، بازیگری کسانی باید اظهارنظر کنند که در این زمینه کارشناس هستند در مورد مسائل دینی نیز عقل و منطق حکم می‌کند که از کارشناسان امور دینی نظرخواهی شود تا شاهد آثار مخرب غیرکارشناسانه اظهارات برخی افراد بر ذهن پاک جوانان جامعه نباشیم. به‌عنوان مثال در روزهای اخیر در جشنواره فیلم فجر در خصوص مسائل شرعی سخنانی مطرح شد که برگرفته از عقاید فردی شخص بود نه براساس دین مقدس اسلام.

حجت‌الاسلام بلاغی با اشاره به اینکه نبرد اصلی امیرالمؤمنین(ع) با جهل مردم و فریبکاری دشمن بود، گفت: در زمانی که با نیرنگ‌های دشمن مواجه هستیم نقش آدم‌های فهیم و هوشیار در جامعه مهم‌تر می‌شود. امروز تمام کاخ‌های مستکبرین به لرزه درآمده است و هر چقدر به دشمن نزدیک‌تر می‌شویم دشمن مستأصل‌تر می‌شود و فشار بیشتری می‌آورد که این نکته در فرمایشات مقام معظم رهبری مشهود است و همواره بر تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ نرم و در کنار آن توجه به شعارهای اقتصادی اشاره دارند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه باقرشهر ادامه داد: بعد از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و پشت سر گذاشتن دوران‌های سخت اوایل انقلاب، دوران دفاع مقدس، ترورها، تحریم‌ها و اتفاقی که در برخی از جریانات بعد از انقلاب مشاهده شد، دشمن نتوانست مردم را از اراده‌ها، باورها و تصمیماتشان عقب براند، اما بدانیم امروز نسل جوان ما در عرصه‌های مختلف مورد تهاجم قرار گرفته است، نسلی که با دسترسی به فضای مجازی در گستره ارتباطی زیادی قرار گرفته است و متأسفانه دشمن با سوء‌استفاده از همین فضا می‌خواهد به اهداف خود برسد.

حجت‌الاسلام بلاغی اظهار کرد: موضوع تبیین و روشنگری از اتفاقاتی است که ما در هر عرصه و صحنه‌ای به آن نیاز داریم، لذا باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم که خدایی نکرده در اتفاقات مواضع غلطی اتخاذ نکنیم و خدا نکند دچار تردید جوانان در حقانیت ارزش‌های انقلاب و شرع مبین اسلام شویم.

حسین رشیدی

انتهای پیام
captcha