جهاد تبیین مانع تغییر جای قربانی و جلاد می‌شود + صوت
کد خبر: 4039617
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
سردار علی بلالی در گفت‌وگو با ایکنا:

جهاد تبیین مانع تغییر جای قربانی و جلاد می‌شود + صوت

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را یک تکلیف و رسالت ندانیم، دیگران ورود پیدا خواهند و طوری دستاوردهای انقلاب را زیرسؤال خواهند برد که جای قربانی و جلاد تغییر می‌یابد.

سردار علی بلالی

سردار علی بلالی، مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره اهمیت جهاد تبیین در شرایط کنونی گفت: هر وقت انعکاس فعالیت‌ها را در نظر داشته و سازوکارهای انعکاس آن را فراهم کنیم، به راحتی می‌توان در انتقال حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی موفق ظاهر شد. در انجام کار و رسالت انقلابی کاملاً بادقت و پرانرژی ظاهر می‌شویم اما متأسفانه در تبیین و به نمایش درآوردن کارهایی که انجام شده عملکرد خوبی را مشاهده نمی‌کنیم. شاید دلیل چنین ضعفی این است که تمام انرژی خود را صرف انجام وظایف از پیش‌تعیین‌شده کرده‌ایم و وقتی نوبت به بیان این دستاوردها و آشناسازی افکار عمومی می‌رسد، حوصله و توانی باقی نمی‌ماند.


بیشتر بخوانید:

وی پیشنهاد کرد: باید در کنار این افراد، اشخاص دیگری هم حضور داشته باشند که در انتقال و آشناسازی افکار عمومی با این دستاوردها کمک‌رسانی انجام دهند. رسالت و مأموریت این افراد جمع‌بندی و ثبت و ضبط اقدامات انجام‌شده در راستای اعتلای نظام و پیشرفت کشور است. به‌ عنوان مثال در دفاع مقدس راویانی حضور داشتند که با فرماندهان جبهه نبرد گفت‌وگو می‌کردند و شرایط آن دوران را به ثبت می‌رساند و بعدها آن را پردازش و روایت می‌کردند. متأُسفانه امروز در این زمینه کم کار شده و شاید هم حجب و حیا اجازه نداده تا افرادی که برای دفاع از کشور و نظام و پیشرفت ایران تلاش کرده‌اند، اقدامات انجام‌شده را به زبان نیاوردند و اجازه ثبتش را ندهند.

ضرورت ثبت و تبیین دستاوردهای انقلاب

معاون سابق هماهنگ‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه اکنون ضرورت ثبت و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی احساس می‌شود، افزود: امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را یک تکلیف و رسالت ندانیم، دیگران ورود پیدا خواهند و طوری دستاوردهای انقلاب را زیرسؤال خواهند برد که جای قربانی و جلاد تغییر می‌یابد. لذا باید جهاد تبیین جدی گرفته شود و الحمدالله با کارهایی که شروع شده به این سمت هم در حال حرکت هستیم.

بلالی پای کار آوردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را یک ضرورت توصیف کرد و گفت: به‌عنوان مثال در حوزه موشکی کارهای شگرف و خیره‌کننده‌ای انجام شده و به دلیل کاهش اهمیت‌های حفاظتی و امنیتی مسئولان به راحتی دستاوردهای موشکی را برای مردم تشریح می‌کنند. به‌واسطه همین جهاد تبیین امروز مردم می‌‎دانند شهید بزرگوار ما شهید طهرانی‌مقدم چه مجاهدت‌هایی در عرصه موشکی انجام داده و توانسته تمام ظرفیت‌ها را به میدان بیاورد و به منصه ظهور برساند. در حوزه موشکی جهاد تبیین به درستی انجام شده و به همین دلیل مردم به به قدرت موشکی کشور ایمان و باور دارند و آن را قدرت بازدارنده می‌دانند و از سوی دیگر به نمایش درآوردن اقتدار موشکی باعث شده تا در مخیله دشمن فکر تجاوز به کشورمان جای نداشته باشد.

همراهی و هم‌فکری مردم از طریق جهاد تبیین

وی ادامه داد: از طریق جهاد تبیین می‌توان همراهی و هم‌فکری مردم را به میدان آورد. وقتی برای مردم بعضی چیزها به درستی تبیین شود، خواهند پذیرفت که باید برای اقتدار و تأمین امنیت هزینه کرد. همچنین جهاد تبیین فرهنگ عمومی جامعه را ارتقا خواهد بخشید و مردم به افرادی که برای اقتدار کشور تلاش می‌کنند به دید قهرمان ملی نگاه خواهند کرد. امروز بسیاری از شبهات وجود دارند که فقط از طریق جهاد تبیین می‌توان این شبهات را برطرف کرد. متأسفانه چون مردم در مسیر بعضی رویدادها قرار ندارد، ممکن است برداشت‌های اشتباه از بعضی اقدامات داشته باشند و با شبهه مواجه شوند؛ لذا همه شبهات را می‌توان با جهاد تبیین رفع کرد.

کد
انتهای پیام
captcha