رسانه جهاد تبیین را جدی بگیرد
کد خبر: 4040181
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
حجت‌الاسلام حریزاوی:

رسانه جهاد تبیین را جدی بگیرد

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نخستین قدم درباره جهاد تبیین این است که باید رسانه را جدی بگیریم و برنامه‌ریزی و هزینه صحیحی در داشته باشیم، تسلط در حوزه رسانه نیاز به آموزش و به روزرسانی دارد.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی شامگاه، 12 اسفندماه در نشست هم‌اندیشی نخبگان فرهنگی کردستان اظهار کرد: دشمن با بهره‌گیری از دستگاه‌های تبلیغاتی به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق و جایگزین کردن باطل به جای حق است.

وی به ضرورت توجه به جهاد تبیین براساس تأکیدات مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: در این جنگ نامتقارن دشمن، تبیین وظیفه همگانی است و همه ما باید در این عرصه گام‎‌های مهم و اساسی برداریم تا پیروز میدان باشیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: برگزاری این نشست در راستای هم‌افزایی و تقویت این امر بسیار حائز اهمیت است تا در آغاز سال جدید و مدیریت جدید تبلیغات اسلامی استان شاهد پیشبرد برنامه‌های مؤثر سازمان باشیم.

وی با بیان اینکه امام راحل از سال 1342 به فکر راه‌اندازی سازمان تبلیغات بوده که در کشف الاسرار به آن اشاره داشته است، افزود: انتظار می‌رود مجموعه‌های مربوطه به حاکمیت امت اسلام و ولایت فقیه هم‌افزایی بیشتری داشته باشند. چگونگی شکل‌گیری هم‌افزایی برای جهش فرهنگی استان‌ها مورد توجه است که باید در اینگونه جلسات به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی، فضای جنگ است، افزود: در این راستا نخستین قدم این است که باید رسانه را جدی بگیریم و برنامه‌ریزی و هزینه درستی در این عرصه داشته باشیم چراکه تسلط در حوزه رسانه نیاز به آموزش و به روزرسانی معلومات دارد.

حوزه فرهنگی نیازمند نوسازی جدی در برنامه‌ریزی است

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: نپرداختن به مبانی تئوریک در حوزه سیاستگذاری و برنامه‌‌ریزی در مباحث فرهنگی باعث شده سلیقه‌های شخصی و رهیافت‌های سطحی دست‌مایه تصمیم‌‌گیری‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی نیازمند نوسازی جدی در برنامه‌ریزی است، افزود: تحقق این مهم در گرو استفاده از توان نیروهای نخبه ولایی و برنامه‌ریزی منسجم و اثرگذار در حوزه فرهنگی است.

حجت‌الاسلام سادات تأکید کرد: باورهای دینی باید در نگرش مسئولان و نخبگان کشور گسترش یابد تا در نگرش سایر اقشار جامعه هم تأثیرگذار باشد.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی و متولیان امر مسئولیت مضاعفی در این راستا دارند تا با رویکرد آسیب‌شناسانه با بهره‌مندی از خرد جمعی و بدون واهمه از شانتاژها کار کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان اظهار کرد: آموزش و تربیت جامعه براساس ارزش‌های الهی، ترویج فرهنگ عدل در همه سطوح جامعه، عمق بخشیدن به سطح افکار عمومی، ایجاد بینش و بصیرت عمیق و وسعت دید بین مردم به منظور مقابله با شعارهای فریبنده و نفوذی‌ها در برابر تمدن غرب، آماده‌سازی نیروهای کارآمد و دارای قدرت مدیریت و ولایتمدار برای تحویل پست‌های مدیریتی باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

وی به بهره‌گیری دشمن از دستگاه‌های تبلیغاتی خود اشاره کرد و افزود: دشمن با دستگاه تبلیغاتی که در اختیار دارد به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق است و می‌خواهد باطل را جایگزین حق کند.

حجت‌الاسلام سادات اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این شرایط برای مقابله با دشمن جهاد تبیین را مطرح کردند چراکه تبیین پادزهر جنگ نامتقارن دشمن است لذا بر همه دوستداران انقلاب و روحانیون واجب است که حقایق انقلاب را برای مردم بیان کنند و پیشرفت‌ در عرصه‌های مختلف را به گوش مردم برسانند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در ابتدای این نشست اظهار کرد: برگزاری این نشست برای همفکری و بیان نظرات روحانیون و نخبگان استان در راستای انجام بهتر امر تبلیغ در استان است.

انتهای پیام
captcha