قرارگاه جهاد تبیین در دانشگاه‌های یزد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4040300
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

قرارگاه جهاد تبیین در دانشگاه‌های یزد راه‌اندازی می‌شود

رئیس شورای هماهنگی فرهنگی دانشگاه‌های استان یزد از راه‌اندازی قرارگاه جهاد تبیین در دانشگاه‌های این استان خبر داد.

محسن رفیعیان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزدمحسن رفیعیان، رئیس شورای هماهنگی فرهنگی دانشگاه‌های استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جهاد تبیین در دانشگاه‌های استان اظهار کرد: با توجه به اینکه دبیرخانه جهاد تبیین در وزارت علوم راه‌اندازی شده است در نشست هم‌اندیشی با دانشگاه‌های سطح استان، ایجاد قرارگاه جهاد تبیین در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست با تصمیماتی همراه  بود که در چند محور و در قالب فعالیت‌هایی بررسی‌های لازم صورت گرفت، لذا فعالیت‌هایی که از قبل در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد در واقع مصداق جهاد تبیین بوده و این فعالیت‌ها باید تقویت شوند.

رفیعیان افزود: همچنین فعالیت‌هایی از جنس محتوایی باید صورت گیرد و البته باید ساختار مشخصی داشته باشد که در سطح هیئت اندیشه‌ورز مطرح و بحث محتوایی جهاد تبیین پیگیری خواهد شد. فعالیت‌هایی مثل همایش‌ها، رویدادها، جشنواره‌ها و ... که نقش پشتیبان و بسترسازی را داشتند و همچنین تولید محتوا در فضای مجازی و فراهم آوری بستر لازم برای این اقدام از دیگر مواردی بود که تصمیمات لازم اتخاذ شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه در دانشگاه یزد دفتر تولید محتوای دانشجویی راه‌اندازی شده، این دانشگاه اعلام آمادگی کرد تا اقدامات لازم برای سرویس‌های پشتیبانی از تمام دانشگاه‌ها را داشته باشد.

رفیعیان بیان کرد: همچنین جهاددانشگاهی نیز در زمینه نیروهای رسانه‌ای که از سوی دانشگاه معرفی می‌شوند، آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های آموزشی اعلام کرد تا این نیروها را برای نقش‌آفرینی در حوزه جهاد تبیین آماده کنند.

انتهای پیام
captcha