همه ظرفیت را به خدمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درمی‌آوریم +‌ صوت
کد خبر: 4041008
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
محمدعلی فقیه در گفت‌وگو با ایکنا:

همه ظرفیت را به خدمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درمی‌آوریم +‌ صوت

محمدعلی فقیه گفت: سیاست‌های جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران مبتنی بر این است که از ظرفیت کشور به منظور ترویج پیام متعالی فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کند.

محمدعلی فقیه، سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره نخستین جشنواره «نوای مهر» که به تازگی برگزار شد توضیح داد: برای اولین بار است که بنیاد شهید و امور ایثارگران بانی جشنواره موسیقی است، زیرا موسیقی یک ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شود تا بتواند پیام ایثار و شهدا را به نسل‌های بعد انتقال دهد. در دوران دفاع مقدس موسیقی توانست در ایجاد انگیزه برای دفاع از کشور کمک کند.

سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: ما نباید این ظرفیت را از دست بدهیم. بنابراین از همه کسانی که در این حوزه فعال‌اند می‌‌خواهیم تا درباره ایثار،‌ فداکاری و دگرخواهی تولید محتوا کنند.

فقیه در رابطه با وضعیت اولین دوره این جشنواره گفت: این جشنواره چند بار تمدید شد که نشان‌دهنده استقبال از آن است. این جشنواره مفهومی جذاب،‌ فطری و عمیق دارد و قالب انتقال آن هنری متعالی و جذاب برای جوانان است.  

کد

وی درباره ادامه‌دار بودن این جشنواره بیان کرد: درصددیم از تمام ظرفیت کشور استفاده کنیم نه اینکه جشنواره‌ای طراحی شده باشد که فقط بنیاد شهید و امور ایثارگران بخواهد ظرفیت خود را به نمایش بگذارد. سیاست‌های جدید بنیاد شهید مبتنی بر این است که از ظرفیت کشور به منظور ترویج پیام متعالی فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کند.

سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید اضافه کرد: سیاست ما این است که رو به جلو حرکت کنیم و باید شقوق مختلف اجتماعی را به خدمت بگیریم. باید موسیقی مردمی را رواج دهیم و از آن حمایت کنیم و درصددیم که مفهوم والای ایثار را با همه ابزارها و هنرهای موجود ترویج دهیم.

انتهای پیام
captcha